Vágólapra másolva!
Betekintést engedett a Mercedes módszereibe Aldo Costa, a csapat volt főtervezője, aki úgy véli, a hétszeres világbajnok istálló annyira erős lett, hogy generációváltás esetén is a Forma-1 élén maradhat.

Már zsinórban hét éve lényegében legyőzhetetlen a Mercedes csapata a Forma-1-ben, ezt sokan a kiváló hibrid erőforrás, mások a csapatmunka vagy a hetedik világbajnoki címére hajtó Lewis Hamilton számlájára írják.

Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Toto Wolff, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Angela Cullen, Roscoe
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Valtteri Bottas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Mercedes logo, Petronas logo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Petronas logo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Petronas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Valtteri Bottas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Toto Wolff, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Angela Cullen, Roscoe
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Valtteri Bottas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Mercedes logo, Petronas logo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Petronas logo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Petronas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Valtteri Bottas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Toto Wolff, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Angela Cullen, Roscoe
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Valtteri Bottas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Mercedes logo, Petronas logo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Petronas logo
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Petronas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Valtteri Bottas
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mercedes logo

A hetedik konstruktőri vb-cím apropóján Toto Wolff felidézett egy történetet arról, hogy egy csapaton belüli megbeszélésen felírták a falra, hogy többszörös világbajnokok kívánnak lenni, a csapatfőnök szerint ezt a fontos lépést a tavaly lemondott főtervező, Aldo Costa lökésére tették meg.

„2014 elején volt egy esemény a vezetőség részvételével, amikor kitűztük a célokat. Akkor az volt a cél, hogy megnyerjük az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címet.

Azon beszélgettünk, hogy ezt nem tehetjük ki a falra, mert teljesen elrugaszkodott a valóságtól. Hál’ istennek most már minden falon kint van, mert ez emlékeztet évről évre, hogy kijjebb toljuk a határainkat” – mondta Wolff.

A történet hitelességét Costa is megerősítette a La Gazzetta dello Sportnak. „Egy táblára raktuk fel a projekteket és a célokat, és én azt írtam ki, hogy nem egy, hanem több bajnokság megnyerésében kellene gondolkodnunk.

Costa elárulta, szóhoz sem jutott, amikor az idei világbajnokság megnyerése után Wolff felidézte ezt a történetet, szerinte ez is rámutat arra, hogy milyen mentalitás uralkodik a csapatnál, és milyen értékek mentén dolgozik a munkaerő.

Costa még a Mercedes színeiben, tőle balra Wolff figyeli az eseményeket Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Toto nem szerelőkről vagy technológiáról beszélt, hanem emberekről és értékekről. A Mercedest mókás csapatnak nevezte, mert mókás ott dolgozni, hiszen egység uralkodik és nincs [belső] politika – mondta. – A legfontosabb, hogy nem hibáztatják egymást, ez kulcsfontosságú. Ha az ember hibát követ el, tudja, hogy meg fogják védeni, és vigasztalják ahelyett, hogy pellengérre állítanák, ezért az ember bátrabb lesz.”

Az olasz szakember tavaly a Dallarához igazolt, de még mindig jól ismeri a csapat belső működését. Nevetve megjegyezte,

a Mercedesnél örülnek, ha a csapategységet méltató megnyilvánulásaikat csak retorikai fordulatnak tekintik,

mert akkor kevésbé akarják majd utánozni őket az ellenfelek. Figyelmeztetett, akkor sem lesz könnyű a Mercedes ellen, ha folytatódnak a személycserék.

„Bárki is távozik, előkészíti a jövőt és ugyanazzal a filozófiával neveli ki az utódját – árulta el. – Így lehet alkalmazkodni az élet viszontagságaihoz, és ezért nem tudok elképzelni egy kevésbé erős Mercedest. Nem látom, hogy ki tudná megállítani őket.”