Vágólapra másolva!
Cunoda Juki szerdán több mit 350 kilométert tett meg a Toro Rosso 2018-as autójával Imolában, amivel még egy lépéssel közelebb került az F1-hez. Mind ő, mind az Alpha Tauri csapatfőnöke elégedetten nyilatkozott.

Cunoda Jukit nagyon kevés választja el attól, hogy jövőre állandó versenyzői ülést kapjon az Alpha Tauri F1-es csapatától. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nemrég úgy fogalmazott, hogy a japán tehetség mindenképpen megkapja a lehetőséget, amennyiben megszerzi az F1-es induláshoz szükséges szuperlicencet.

Ennek egyik feltétele, hogy legfeljebb két nap alatt megfelelő tempóban, legalább 300 kilométert teljesítsen egy F1-es autóban, amivel a szabadedzéseken való részvételhez meg is váltja az engedélyét. Nos, ez szerdán meg is történt, hiszen a 20 esztendős versenyző a legutóbbi Forma-1-es futam helyszínén, a csapat faenzai központjához rendkívül közel található imolai pályán tesztelhette a Toro Rosso átfestett 2018-as autóját. A jelenleg a Forma-2-ben szereplő pilóta elégedetten nyilatkozott, miután kiszállt a kocsiból.

Cunoda Imolában tesztelhetett

„A mostani volt az első alkalom, hogy Forma-1-es autót vezethettem, és remek volt – jelentette ki. – Teljesen más világ az F2-höz képest, főleg a jóval nagyobb erő és a fékezési teljesítmény tekintetében. A köridők nem érdekeltek, csak arra koncentráltam, hogy hozzászokjak az autóhoz és teljesítsem a 300 kilométert. Rengeteget edzettem, hogy felkészüljek erre az alkalomra, de a nap végére így is elfáradtam, ugyanakkor az élmény nagy örömmel tölt el.”

Cunoda hozzátette, a szimulátorban rengeteget gyakorolt annak érdekében, hogy a kormányon található rengeteg gomb ne okozzon neki gondot. Azt is elmondta, hogy az egy hónappal ezelőtti üléspróbája óta nagyon sokat beszélt a csapat mérnökeivel, akikkel sikerült jó viszonyt kialakítania.

Amikor pedig a Honda erőforrása került szóba, anyanyelve jelentősen leegyszerűsítette a dolgokat.

„Összességében nagyszerű napon vagyok túl, ami részben annak köszönhető, hogy a nagyon gyors imolai pályán voltunk, ami még érdekesebbé tette az egészet. Még két F2-es forduló, négy verseny van hátra [a szezonból], én minden egyes etapra koncentrálni fogok, a végén pedig meglátjuk, milyen eredmény sül ki belőle.”

A tesztet Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke is figyelemmel kísérte, és a pilótához hasonlóan ő is elégedetten értékelt. Elmondta, hogy a japán tehetség dolgát a változó körülmények is megnehezítették, de remekül vette az akadályokat.

Délelőtt a pálya egy kicsit nedves volt, ezért esőgumikon kezdtünk. Juki nagyon hamar megszokta a kocsit, úgyhogy amikor száraz abroncsokra váltottunk, köridejei azonnal javultak. Az ebédszünet után új gumikon folytattuk, ő pedig még tovább gyorsult, megmutatva, hogy körről körre jobban érzi magát az autóban.”

Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Toro Rosso, Imola teszt

Az osztrák szakember elárulta, Cunoda értékes visszajelzésekkel szolgált az autó viselkedését illetően, ami összhangban volt az előzetes várakozásokkal. A teszt végén pedig teljesített egy versenyszimulációt, aminek során nagyon kiegyensúlyozott volt, és mindent kézben tartott.

A 20 éves versenyző legközelebb Abu-Dzabiban, a fiatal pilóták számára rendezett teszten ülhet F1-es autóba.

Cunodának már csak a szükséges pontokat kell megszereznie ahhoz, hogy meglegyen a szuperlicence, ehhez pedig a könnyített rendszerben elég az F2-es tabella 6. pozíciójában végeznie. (Jelenleg a 3. helyen áll, és 18 pontos előnnyel rendelkezik a 7. helyezettel szemben.) Ha ez összejön, akkor jövőre minden bizonnyal Pierre Gasly csapattársa lesz az Alpha Taurinál.