A Ferrari elismerte, hogy trükközött a motorral

Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari
NORTHAMPTON, ENGLAND - AUGUST 09: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF1000 makes a pitstop during the F1 70th Anniversary Grand Prix at Silverstone on August 09, 2020 in Northampton, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Mattia Binotto felelevenítette a motorral kapcsolatos, nagy port kavaró megállapodást az FIA-val, aminek következtében sokat vesztettek a teljesítményükből az idei évre. Nem érez gyűlöletet a Mercedest irányító riválisa iránt.

A Ferrarit számos nehézség sújtja, fennállása egyik leggyengébb végeredménye felé tart 2020-ban. Az előző évhez képesti drámai visszaesés egyik legfőbb oka, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még jobban bekeményített a motorok üzemeltetési szabályainak ellenőrzésében, amin a jelek szerint a csapat már nem tud átbújni úgy, hogy a korábbi, feltételezhetően illegális trükkökre ne derüljön fény.

A riválisoknak egy ideje már szemet szúrt, mennyivel erősebb a Ferrari motorja a többinél, és az FIA egy éve nagyjából ilyenkor jelentkezett azzal a dokumentummal, amiben egyértelműsítették az előírásokat. Ezt követően látványosan eltűnt a fölény.

A Ferrari erősségéből, a motorból gyengeség vált Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

A hullámok ezután sem csitultak, mert a szezon előtt kiderült, a Ferrari lepaktált az FIA-val a motorvizsgálatban – a szövetség nem firtatta tovább annak szabályosságát, cserébe az istálló hozzájárul a környezetkímélő üzemanyagok fejlesztési projektjéhez. Ennek olyan olvasata volt sokaknál, hogy az olaszoknak nem sikerült bizonyítani az erőforrás szabályosságát, de kétséget kizáróan a szabálytalanság bélyegét sem süthették rá.

Mattia Binotto a Sky Italiának adott interjúban beszélt a vizsgálatról és a megállapodásról, ami

szerinte fontos lépcsőt jelentett korábban homályos pontok tisztázásában.

„Tavaly egyetlen vetélytársunk sem tett hivatalos panaszt ellenünk. A szezont követő fejlemények abból adódtak, hogy az FIA folytatni akarta a vizsgálatot, ami tömérdek energiába került volna mindkét fél oldalán, náluk és nálunk is, miközben a 2020-as autó fejlesztésével voltunk elfoglalva" – magyarázta, mi vezetett az ügy lezárásához.

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke Forrás: credit: @Scuderia Ferrari Press Office/© Foto Colombo Images

„Azért titkosítottuk, mert egy ilyen megállapodásnak ilyen a természete! Meg kellett volna mutatnunk mindenkinek a motorunkat? Nem hiszem, hogy a Forma-1-ben ezt bárki megtette volna már, vagy megteszi később."

„Ami a szürke zónákat illeti, a közreműködésünkkel tisztábbak lettek a 2019-ben az [USA Nagydíjon] újonnan megjelent iránymutatással. Ez mindegyik gyártó motorjára kihatott, de a miénkre erősebben."

Csak a konstruktőri tabella 6. helyén állnak Forrás: 2020 Pool/2020 Pool/Francois Lenoir

A riválisok egy ideig lovagoltak a témán és részleteket követeltek a tavasszal nyilvánosságra hozott megállapodásról, de az utóbbi hónapokban egyre ritkábban jött elő az ügy. Binotto kijelentette azt is, hogy nem utálja a Mercedest irányító Toto Wolffot, akinek a csapatával érthetően gyakran vannak nézeteltérései különböző ügyekben.

„Ő a legfőbb ellenfelem, aki évek óta nyer – mondta.

„Le akarom győzni, de nem pusztán azért, hogy leverjük Totót és a Mercedest, hanem hogy a Ferrarit visszajuttassam a megérdemelt helyére."