Vágólapra másolva!
Nem vesz vissza a tempóból a 2020-as szezon hajrájára sem a Red Bull, amely más utat követ a fejlesztések terén, mint a Mercedes. Max Verstappen szerint náluk nem is biztos, hogy működne az a megközelítés, ami a nagy riválisnál működik.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke az Eifel Nagydíj után megerősítette, hogy már „régóta" nem fejlesztik az idei autójukat és átálltak a jövő évi modell munkálataira. Az osztrák üzletember, valamint Andrew Shovlin, az istálló vezető versenymérnöke ezzel kapcsolatban azt is elmondta, hogy a más utat járó Red Bull szerintük egyre jobban fel fog rájuk zárkózni emiatt a szezon vége felé. Max Verstappen és Alex Albon a Portugál Nagydíj csütörtöki sajtónapján most megerősítette, ők valóban nem állnak le.

A Red Bull padlógázzal csinálja végig az idei évet Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Wolfgang Rattay

„Részünkről szerintem fontosabb, hogy továbbra is tanuljunk az idei autóról, mivel nem változtathatunk sok mindent a következő évre – nyilatkozta Verstappen, ami némileg ellentmond Wolff szavaival, aki a komoly változásokkal indokolta az átállást 2021-re. – Bármit is teszünk és tanulunk a mostani autóról, azzal a következő évre is jobbak leszünk.

A koronavírus-járvány hatásai miatt elfogadott szabálymódosítás a kasztni és a legtöbb mechanikai alkatrész fejlesztését tiltja a következő szezonra, a bevezetett zsetonrendszer azonban ad a csapatoknak némi mozgásteret. Emellett az aerodinamikai fejlesztés szabad lesz, valamint teljesen új padlólemezt kell gyártania mindenkinek, miután a leszorítóerő csökkentésének érdekében ezen a területen jelentősen változnak a szabályok.

Az Eifel Nagydíjon kisebb volt a különbség a Mercedes és a Red Bull között Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason

A Red Bull az Eifel Nagydíjon a szokottnál közelebb tudott kerülni a Mercedeshez, ezt pedig sokan már annak a jelének vélték, hogy a Red Bull gőzerővel fejleszt, míg riválisa már nem. Verstappen azonban nem olyan biztos ebben. „Nem tudom, nagyon hideg volt ott, ráadásul a pályán sem versenyeztünk már hosszú ideje. Ez most ismét egy olyan helyszín, ahol még nem voltunk, úgyhogy meglátjuk, hogy itt mennyire leszünk versenyképesek. Az egyensúly szempontjából az autó egy kicsit jobbnak érződött, ami természetesen mindig jó érzés" – mondta a holland, akivel csapattársa, Alex Albon is egyetértett, hozzátéve, hogy a nürburgringi fejlesztések jó irányba vitték az RB16-ost.

A Mercedes már Portugáliában is 2021-re készül

Túl sok aggódnivalója nincs a címvédő istállónak sem az egyéni, sem a konstruktőri pontverseny miatt, így nem csak a pályán kívül, de már azon is beáldozhat némi felkészülési időt a 2021-es szezon oltárán. Ennek tudható be, hogy

az Autosport értesülései szerint a Mercedes mindkét pénteki szabadedzésen DAS-rendszer nélkül fog körözni

annak érdekében, hogy minél több tapasztalatot szerezzen arról, hogy milyen a szerkezet nélkül az autó működése és viselkedése.

A Mercedes DAS nélkül rakta össze autóit a pénteki szabadedzések előtt Forrás: AFP/Jorge Guerrero

A csapat az idei szezonra kifejlesztett forradalmi újítást rendszeresen használja, elsősorban a gumik üzemi hőfokra melegítését segítik vele, aminek például az Eifel Nagydíj biztonsági autós újraindításánál komoly hasznát vették. Az FIA azonban már az év elején betiltotta a DAS-t 2021-re, így a Mercedesnek is át kell állnia a korábbi, passzív rendszerre. Az autókról a csütörtöki nap során készült fényképek megerősítették, hogy ezúttal DAS nélkül rakták össze a két W11-est. Mindez várhatóan csak a pénteki napra szól, szombattól pedig visszatérnek a szerkezet használatához.