A nagy várakozások ellenére a Red Bull idén sem tudta megszorítani a Mercedest a világbajnoki címekért zajló küzdelemben, a 2014 óta legyőzhetetlen istálló akár már a hétvégén, Portugáliában bebiztosíthatja újabb konstruktőri sikerét. Ráadásul, Max Verstappen csapattársa, Alexander Albon sem tudott megbarátkozni az autóval, tartósan lassabb a holland tehetségnél.
A Nürburgringen a Red Bull közelebb volt a Mercedeshez a szokásosnál, ez azonban elsősorban az elmaradt pénteki szabadedzések és az időjárási körülmények számlájára írható, és a listavezető istálló csapatfőnöke, Toto Wolff is elárulta, hogy már felhagytak az idei fejlesztésekkel.
Általános trendnek tartotta azt is, hogy a Red Bull tempója a szezon vége felé közelít a Mercedeséhez.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az Eifel Nagydíjon úgy vélte, az elmúlt hetek során elvégzett munkájuknak köszönhető, hogy közelítettek az éllovashoz, és a következő versenyeken is hasonló erőviszonyokra számít.
„Jön Portimao, jön Isztambul, jön Imola is – említette a helyszíneket, felcserélve a sorrendet. – Ez mind olyan pálya, ami igen érdekes a számunkra. Elszántak vagyunk, hogy jó lendülettel zárjuk a szezont, miután az RB16-os elég sok problémáját kiismertük, és ezeket az RB16B révén orvosoljuk” – ígérte a brit szakember.
Horner szerint a Nürburgringnek akadtak olyan szakaszai, ahol a Red Bull egyformán jó vagy jobb volt a Mercedesnél, de a pálya végi sikánban sok időt veszítettek. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója is azt reméli, hogy jövőre az új fejlesztésű Honda-motorral közelebb kerülhetnek a Mercedeshez és „ezúttal már tényleg” a címvédő igazi kihívójává válhatnak.
„Még sohasem voltak olyan jók a körülményeink, mint most, a 2021-es év előtt” – nyilatkozta a német Sport1-nak. Ettől függetlenül az idei szezont sem adják fel teljesen, még akkor sem, ha Verstappenből már szinte biztosan nem lesz minden idők legfiatalabb világbajnoka. „Látunk esélyt a 2. helyre” – utalt Marko arra, hogy Valtteri Bottas előnye csupán 14 pont a holland pilótával szemben.