Vágólapra másolva!
Charles Leclerc jobban szeretne jelenleg is az élen küzdeni a Forma-1-ben, de örül, hogy jövőre életbe lép a küszködő csapatokat segítő szabály, ami több munkaórát engedélyez nekik a szélcsatornában. Sebastian Vettel nem érti az életbe lépő előírást.

Története egyik leggyengébb szezonját produkálja a Ferrari a Forma-1-ben, az olasz istálló jelenleg csupán a konstruktőri világbajnokság 6. helyén szerepel, ilyenre eddig csupán 1962-ben, 1969-ben és 1973-ban volt példa, ennél szerényebb eredményt pedig még sohasem szereztek az összetett pontversenyben.

A Mercedes akár már a jövő héten megnyerheti a konstruktőri világbajnokságot, ennek következtében jövőre kevesebbet dolgozhatnak a szélcsatornában Forrás: Daimler AG/Steve Etherington

Idén reális esély van arra, hogy a Ferrari csupán az alsóházban zárja a szezont, sőt, még az sem kizárt, hogy a 13 pontnyi hátrányban lévő Alpha Tauri is megelőzi az olasz nagytestvért, ami példátlan mélypont lenne a Ferrari számára. Egy új szabály azonban vigaszt jelenthet nekik: az idei gyengélkedés nyomán jövőre többet dolgozhatnak majd a szélcsatornában.

Az FIA és a Liberty Media a koronavírus apropóján nyomta át a csapatokon az „aerodinamikai ballasztrendszert”, ennek lényege, hogy 2021-től az előző évben jól teljesítő csapatok kevesebbet, a gyengébbek többet dolgozhatnak majd a szélcsatornában, így várhatóan közeledik majd az autók teljesítménye.

A szabály megírásakor feltehetőleg nem a Ferrarit vagy a hozzájuk hasonló gyári istállókat akarták segíteni, Charles Leclerc viszont elmondta, ha már így alakult a Scuderia idei éve, ő örül annak, hogy jövőre az előírások kedveznek nekik.

– mondta az FIA sajtótájékoztatóján a Nürburgringen. – „Ez bizonyos szempontból nyilvánvalóan segíthet nekünk, de sokkal jobban szeretném, ha már az idei szezon során is előrébb küzdenénk. Most ez van, de remélhetőleg ebből egy kis előnyt kovácsolhatunk, hogy megoldjuk a problémákat, amelyek most küszködést okoznak.”

Csapattársának, Sebastian Vettelnek többször is próbálták elmagyarázni a szabály lényegét, és azt, hogy az idei eredmények alapján a következő naptári évben életbe lépő szabályozás befolyásolja a 2022-es, új előírások szerint épülő autók fejlesztését is, de a 2021-től a Ferrarinál jelenleg jobban álló Aston Martinnál (Racing Pointnál) versenyző pilóta nem értette az összefüggést.

„Nem biztos, hogy megértettem a szabályt, de a Ferrarinak nagy csapata van, sok erőforrással és munkaerővel. Az idei év nagyon kemény a számunkra, jövőre [az autóépítés] szabályai nagyrészt rögzítettek, de gondolom, mindenki arra számít, hogy visszavágnak.”