Idén reális esély van arra, hogy a Ferrari csupán az alsóházban zárja a szezont, sőt, még az sem kizárt, hogy a 13 pontnyi hátrányban lévő Alpha Tauri is megelőzi az olasz nagytestvért, ami példátlan mélypont lenne a Ferrari számára. Egy új szabály azonban vigaszt jelenthet nekik: az idei gyengélkedés nyomán jövőre többet dolgozhatnak majd a szélcsatornában.
Az FIA és a Liberty Media a koronavírus apropóján nyomta át a csapatokon az „aerodinamikai ballasztrendszert”, ennek lényege, hogy 2021-től az előző évben jól teljesítő csapatok kevesebbet, a gyengébbek többet dolgozhatnak majd a szélcsatornában, így várhatóan közeledik majd az autók teljesítménye.
A szabály megírásakor feltehetőleg nem a Ferrarit vagy a hozzájuk hasonló gyári istállókat akarták segíteni, Charles Leclerc viszont elmondta, ha már így alakult a Scuderia idei éve, ő örül annak, hogy jövőre az előírások kedveznek nekik.
A szabály célja, hogy egy kissé újra kalibrálja a helyzetet és segítse a küszködő csapatokat, az pedig tény, hogy pillanatnyilag mi küszködünk