Vágólapra másolva!
Az autóversenyzők nehezen tűrik, ha az anyósülésre szorulnak, főleg, ha Kimi Räikkönen még szándékosan ijesztgeti is őket a Nordschleifén. Antonio Giovinazzit leckéztette veterán csapattársa.

A múlt hétvégén rendezett Eifel Nagydíj alkalmából a Forma-1 mezőnye visszatért a Nürburgringe, és sokan nem tudtak ellenállni a világhírű Nordschleife kísértésének. Többen is felidézték korábbi emlékeiket, és akadtak olyanok is, akik saját indíttatásból vagy munkáltatóik szavát meghallva hajtottak utcai autókkal a legendás pályára.

Az utóbbi körbe tartozik Kimi Räikkönen is, aki csapattársát, Antonio Giovinazzit vitte el egy körre. Ő láthatóan élvezte ezt, utasa bizonyosan kevésbé. Az olasz fiatal azt a feladatot kapta, hogy a 20 kilométeres pályán 23 kérdést olvasson fel a veterán közönségkedvencnek, de ezt már elkezdeni is nehezére esett.

Räikkönen először 180 km/h-s tempónál ijesztett rá Giovinazzira, aki el is felejtette, hogy kérdeznie kellene, majd rátett még egy lapáttal, amikor az olasz pilóta lenézett a papírokra. Közben szélesen vigyorgott, láthatóan mókásnak érezte, hogy a nedves aszfalton Giovinazzi nem érzi magát biztonságban.

„Olyan ez, mint egy vasárnapi kocsikázás, remélhetőleg találunk egy száraz foltot” – mondta Räikkönen aggódó utasának, akit eleinte még a helikopter rotorjának zaja is aggasztott. „Nem tudom, most egyenes jön a dombon túl?! Hopp!” – nevetett kicsit később, majd egy megcsúszás után megjegyezte: „Csak 180 volt!”

„Nagyon nem bírod ezt. Lehet, hogy kibérelek egy raliautót, és jöhetnél navigátornak! Úgy látszik, nagyon élvezed” – csipkelődött. Giovinazzi bizonygatta, hogy csak azért aggódik, mert nem ismeri a pályát, Räikkönen képességeiben megbízik, de a 41 éves pilóta ezt sem hagyta szó nélkül. „Én nem tenném!” – kontrázott.

A négy kérdésre mérsékelt kérdezz-felelekből kiderült, hogy Räikkönen egy rosszul sikerült verseny után rögtön hazarepülne, a mezőnyben vonatozás helyett inkább egy lassú kerékcserét választana, a finn szurkolók előtt a Hungaroringen aratott győzelem helyett inkább Monzában nyerne és nem érdekli, hogyan emlékeznek majd rá.

A következő körben Giovinazzi ült a volán mögé, azonban ő inkább lassan ment, mert nem ismerte jól a pályát, és még rosszul is volt az utazás miatt. Räikkönen mondta is neki, hogy ez biztosan azért történt így, mert a kör felét csukott szemmel tette meg, majd viccesen megjegyezte csapattársának, hogy lehetőleg az autó baloldalát törje össze.

„Milyen kellemes, vasárnapi kocsikázás ez! – húzta tovább Giovinazzit, miközben a tájat kémlelte. – A gyerekek most azt kérdeznék, hogy ott vagyunk már? Aztán fél perc múlva azt, hogy még mennyi idő.”

„Ott van egy rendőrségi helikopter, téged üldöz! Nyomjad, nyomjad, nyomjad! – noszogatta csapattársát, aki azzal felelt, hogy nem bízik benne, és teljesen elveszett a pályán. – Ne aggódj, körbeér, ugyanoda jutunk, ahonnan elindultunk! Nem tudsz nagyon elveszni! Ott van egy szép vár.”

„Az teljesen világos számomra, hogy ha ralizni fogok, leigazollak navigátornak” – mondta a finn pilóta, de csapattársa szerint ehhez 10 millió [eurós] fizetés is kevés lenne.

Hasonló élményben volt része Aleix Casanovasnak, George Russell személyi edzőjének is, akit a Williams pilótája autóztatott meg egy, az Alfa Romeo Guiliánál is gyorsabb sportkocsival, egy Mercedes-AMG GT R-rel. Ezt még nehezebb volt a pályán tartani a nedves pályán, szürkületben, sőt, Russell második, egyedül teljesített körében már teljesen be is esteledett.