Vágólapra másolva!
Bereznay Dániel a 3. helyen zárt az F1 Esports Pro Series sanghaji futamán. A magyar pilóta vezetett, de a kerékcsere után beszorult riválisa mögé, az utolsó körökben pedig még csapattársa is megelőzte.

Csütörtökön lezajlott az F1 Esports Pro Series harmadik, kínai futama. A szerdai felemás kezdés után Bereznay Dániel a 2. helyet szerezte meg a délutáni időmérőn, csupán csapattársától és egyben a listavezetőtől Jarno Opmeertől kapott ki.

Bereznay a 2. helyről kezdhette meg a sanghaji futamot Fotó: Csudai Sándor - Origo

Az ezen a linken megtekinthető verseny rajtját remekül kapta el a magyar pilóta, csapattársát pedig Marcel Kiefer, David Tonizza, majd a kör végén Frederik Rasmussen is megelőzte. A 20 körös viadal 2. körében viszont az olasz versenyző, illetve csapattársa, Enzo Bonito számára bekövetkezett a dráma, és vélhetően valamilyen technikai probléma miatt mindketten jelentősen visszaestek.

A 3. körben Joni Tömälä is elment Opmeer mellett, Rasmussen pedig úgy döntött, hogy korai kiállással próbálkozik.

A két éllovas így már több mint 2 másodperccel vezetett a mezőny előtt, egymáshoz képest viszont DRS-távolságon belül voltak. Egészen addig, amíg a 4. körben az elévágás szándékával a másik Red Bull-versenyző is kereket cserélt. A német pilóta csapattársa elé, a 13. helyre jött vissza.

Bereznay egy körrel később állt ki, de pechjére a forgalom egy kicsit feltartotta őt. Ez pont elég volt ahhoz, hogy pozíciót veszítsen Kieferrel szemben, de Rasmussenhez képest így is megőrizte előnyét. A magyar pilóta valamivel frissebb gumikon volt, mint riválisai, de az első körökben nem tudott előzni.

A 9. körben Brendon Leigh támadta Álvaro Carretónt a 2. helyért (ők akkor még nem cseréltek kereket), és a Mercedes pilótája eltalálta a Williamset. A spanyol versenyző kis híján megpördült, de sikerült megfognia, így a kétszeres bajnok elkerülte a büntetést.

Bereznay sokáig a két Red Bull között autózott Fotó: Csudai Sándor - Origo

A következő percekben nem változott a sorrend, egészen a 12. körig, amikor a közepeseken rajtolók is elkezdtek szállingózni a bokszba. Opmeer két körrel később állt ki vezető helyről, és nemcsak Bereznay és a két Red Bull, hanem Törmälä és Blakeley is megelőzte őt. A 14. kör végén Dani Moreno is kereket cserélt, így visszaállt a reális sorrend.

A holland versenyző a friss lágy gumikon gyorsabb volt, mint az előtte lévők, és ezt a Racing Point és az Alpha Tauri pilótájával szemben hamarosan ki is használta.

Az élen eközben továbbra sem változott a sorrend, annak ellenére sem, hogy Bereznay és Rasmussen is 1 másodpercen belül autózott az előtte haladóhoz képest.

A 17. végére Opmeer megérkezett a Red Bull mögé, de mivel a dán pilóta is használhatta az állítható hátsó szárnyat, nem volt annyira könnyű dolga. Ennek ellenére a következő kör elején egy szép manőverrel elment mellette, majd a hátsó egyenesben Bereznayt is megtámadta, aki csapattársként nem fejtett ki nagy ellenállást.

Egy körrel a vége előtt Opmeer a vezetést is átvette, és az utolsó körben nem is engedte ki a kezéből a győzelmet. Bereznay Kiefer mögött a 3. helyen ért célba, Rasmussent viszont még Carretón is megelőzte az utolsó körben.

A holland pilóta ezzel tovább növelte összetettbeli előnyét, mögötte Kiefer és Bereznay áll. Az Alfa Romeo szintén megőrizte vezetését a csapatok között, pilótái 29 ponttal gyűjtöttek többet, mint a Red Bull versenyzői.

Az egyéni pontverseny állása három futam után

Helyezés

Versenyző

Pont

1.

Jarno Opmeer

65

2.

Marcel Kiefer

41

3.

Bereznay Dániel

31

4.

Nicolas Longuet

28

5.

Frederik Rasmussen

28

6.

David Tonizza

25

7.

Joni Törmälä

20

8.

Brendon Leigh

18

9.

Álvaro Carretón

14

10.

Lucas Blakeley

9

11.

Enzo Bonito

6

12.

Dani Moreno

6

13.

Fabrizio Donoso Delgado

5

14.

Cedric Thomé

4

15.

Daniele Haddad

1

A csapatok közötti bajnokság állása

Helyezés

Csapat

Pont

1.

Alfa Romeo

98

2.

Red Bull

69

3.

Renault

33

4.

Ferrari

31

5.

Alpha Tauri

20

6.

Mercedes

18

7.

Williams

14

8.

Racing Point

10

9.

McLaren

6

10.

Haas

4

Verstappenék kihívják a szurkolókat

Mivel az idei Japán Nagydíj a koronavírus miatt elmarad, a Red Bull F1-es csapata, valamint a szigetországban működő leányvállalata úgy döntött, hogy a Polyphonyval és a Sonyval együttműködve lehetőséget teremtenek a szurkolóknak, hogy a pálya virtuális változatán összemérjék tudásukat az igazi pilótákkal. Így született meg a Beat The Pro elnevezésű kihívás, ahol a rajongóknak az a feladata, hogy felülmúlják a versenyzők köridejét.

A virtuális térben Albon legyőzte Verstappent Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

A játék a Gran Turismo Sport PlayStation4-es verzióján zajlik november 1-ig, és Max Verstappen, valamint Alexander Albon mellett az F2-ben szereplő japán juniorpilóta, Cunoda Juki is részt vesz benne. Ami a Super Formula-autókkal futott köridőket illeti, ezúttal fordított irányban alakult ki nagy különbség a két F1-es versenyző között, ugyanis a thai pilóta 1:38.874, míg a holland 1:39.322 másodpercet autózott. Utóbbi azzal magyarázta hátrányát, hogy nem volt hozzászokva a játékhoz.

– mondta Verstappen. – Hosszú ideje nem játszottam a Gran Turismóval, talán 2013 volt az utolsó alkalom, szóval biztos vagyok benne, hogy könnyű lesz megverni. Idén nem találkozhatunk a lenyűgöző japán szurkolókkal, úgyhogy remélhetőleg jól fognak szórakozni, miközben felülmúlják a köreinket Szuzukában.”