Vágólapra másolva!
Cunoda Juki, a Red Bull tehetségkutató programjának 20 esztendős japán pilótája történelmi helyszínen vezethet életében először Forma-1-es autót. A Forma-2-es bajnokság harmadik helyezettje az Alpha Tauri egyik ülésére is esélyes.

Minden autóversenyző életében felejthetetlen mérföldkő, amikor életében először vezethet Forma-1-es autót. A japán Cunoda Jukinak ez az élmény ráadásul nem akárhol, hanem a versenynaptárba az idei szezonra visszatérő Imolában, az Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari versenypályán fog megadatni.

A négy futammal az idei F2-es szezon vége előtt Mick Schumacher és Callum Ilott mögött a pontverseny harmadik helyén álló Cunoda 2018 vége óta tagja a Red Bull juniorprogramjának. Abban az évben megnyerte a japán Forma-4-es bajnokságot, majd 2019-ben 9. lett az FIA F3-as sorozatában. Az idén az F2-ben versenyez, egy-egy győzelme van sprintfutamról, illetve főversenyről, emellett pedig háromszor dobogóra is állhatott (kétszer második, egyszer harmadik lett).

Cunoda védekezik az első helyen Mick Schumacherrel szemben Szocsiban Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula Motorsport Limited/Dan Istitene

A mostani teszt – amelyre az Emilia Romagna Nagydíj után, november 4-én kerül sor, lévén a csapatok megegyeztek, hogy előzetesen egyik idei évre beugró helyszínen sem tesztelnek – az F1-es autóval való ismerkedés mellett azt a célt is szolgálja, hogy Cunodának meglegyen a superlicenchez szükséges 300 km-e a minimum 40 pont mellé (ez biztosan meglesz neki, ha az első ötben végez az F2-ben).

A teszten a szabályok értelmében már korlátlanul futtatható 2018-as STR13-as modellel fog körözni.

Noha a Honda támogatottjaként neki van a legjobb esélye, hogy Kobajasi Kamui után ismét képviselje Japánt a Forma-1-ben, a motorgyártó 2021 végi kiszállása miatt felmerült, hogy ez az ő jövőjére is negatív hatással lesz. Jamamoto Maszasi, a Honda sportigazgatója szerint azonban nem.

„Személy szerint nem gondolom, hogy a Honda kiszállásának van ehhez köze. A Red Bull nem enged bárkit beülni az autójába. Szigorú követelmények mentén ki fogják őt értékelni, mint a junior pilótájukat, valamint a Forma-2-es eredményeitől is függ a sorsa. Mi természetesen támogatjuk őt, ahol tudjuk" – nyilatkozta Maszasi.

Már az üléspróba is megvolt Faenzában Forrás: Josh KRUSE/Josh Kruse

Az már korábban eldőlt, hogy Cunoda vezethet az Abu-dzabi Nagydíj utáni fiatal pilóták tesztjén. Ez a lehetőség továbbra is fennáll, Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke pedig szintén megerősítette, hogy a Honda kiszállása nem rontotta a japán pilóta esélyein egy esetleges jövő évi ülésre.

A Red Bullnak pedig ez a döntő, a versenyző teljesítménye. Mindig is ez volt a filozófiánk és mindig is ez lesz. Aztán meglátjuk, hogy miként döntenek a 2021-es pilótafelállásról."