Vágólapra másolva!
Sokáig vezetett, de végül csapattársa mögött a 2. helyen végzett Bereznay Dániel az F1 Esports Pro Series bahreini nyitóversenyén. A vietnámi időmérő viszont rosszul sikerült számára, ami a versenyét is megpecsételte.

Szerdán este elindult az F1 Esports Pro Series 2020-as szezonja, aminek Bereznay Dániel az egyik legnagyobb esélyesként vágott neki. A koronavírus-járvány miatt a mezőny ezúttal nem a londoni Gfinity Arénában versenyzett, hanem ki-ki a saját otthonából.

Szokás szerint Bereznay Dániel részvételével indult el a Pro Series Fotó: Csudai Sándor - Origo

A versenyzők a bahreini és a vietnámi pályán mérhették össze tudásukat, az időmérőket pedig már a délutáni órákban megrendezték. Az elmúlt évekhez képest változott a formátum, ugyanis a kvalifikáció idén a valóságban megszokott rendszerben zajlik, vagyis három szakaszból áll, az első kettőben pedig öt-öt versenyző esik ki.

Behreinben viszonylag jól sikerült Bereznay időmérője, ugyanis a 3. helyet szerezte meg. A vietnámi pályán viszont küszködött, és már a Q1-ben kiesett, így csupán a 18. pozícióba kvalifikálta magát.

Az Alfa Romeo versenyzőjének olyannyira nem ment jól, hogy az utolsó gyorskörét már be sem fejezte. Ami a pole pozíciót illeti, mindkét futamnak a Renault-t vezető Nicolas Longuet vághatott neki az élről.

A vietnámi időmérő nem sikerült jól Bereznay számára Forrás: F1

„Egyáltalán nem vagyok elégedett magammal – értékelt a magyar pilóta a Q1-es kiesése után. – Az első kör nem sikerült, az új gumikkal viszont volt még lehetőségem javítani, de nem tudtam jól összerakni [a kört]. Ez a pálya a kanyarvágások szempontjából rendkívül nehéz, a rázóköveket pedig tökéletes ütemben kell támadni, mert magasak, és megdobhatják az autót, de ha az ember nem támadja, akkor lassabb lesz.

Este aztán következtek az idén már 35 százalékos versenyek, melyek ezen a linken nézhetők vissza. A mezőny a 20 körös szahíri futammal kezdett, Bereznay pedig remekül kapta el a rajtot, és rögtön megelőzte Marcel Kiefert, így feljött a 2. helyre. Sőt, pár pillanattal később egy remek manőverrel Longuet mellett is elment, de csatározásukból Joni Törmälä profitált, aki mindkettőjüket maga mögé utasította.

Bereznay remekül rajtolt Fotó: Csudai Sándor - Origo

A következő körökben a magyar pilóta riválisa DRS-én belül maradt, de támadni nem tudta az Alpha Tauri versenyzőjét. Egészen az 5. kör elejéig, amikor az állítható hátsó szárny segítségével átvette a vezetést. A kör végén Törmälä úgy döntött, hogy kereket cserél, aminek következtében visszaesett a 17. helyre.

Bereznay így egyedül autózhatott, mögötte viszont volt akció, Longuet ugyanis visszaelőzte a Red Bullt. A 7. kör végén a magyar pilóta teljesítette kiállását, és a finn versenyző mögé jött vissza. A különbség azonban kevesebb volt, mint 1 másodperc, és az Alfa Romeón két körrel frissebb közepesek voltak.

Ennek megfelelően Bereznay meg is támadta ellenfelét, és elment mellette, megszerezve ezzel a virtuális vezetést. Időközben Kiefer és Longuet ismét helyet cserélt, a francia versenyző mögé pedig többen is felzárkóztak, de további pozíciókat nem vesztett.

A Red Bull és a Renault pilótája egészen a 11. körig várt a bokszkiállással, és miután visszajöttek, Bereznay csapattársa, Jarno Opmeer és Frederik Rasmussen is eléjük került. A magyar pilóta a 13. kör elején vette vissza a vezetést, amikor mindenki teljesítette a kerékcserét.

Taktikailag érdekes volt a futam, ugyanis a két éllovas közepes, viszont a mögöttük lévő négy versenyző lágy gumikat tett fel. A győzelemért végül hármas csata alakult ki a két Alfa Romeo és Törmälä között, akik DRS-távolságban haladtak egymáshoz képest. A 18. kör elején aztán Opmeer el tudott menni az Alpha Tauri mellett, így üldözőbe vehette csapattársát.

A győzelmet eldöntő előzés

A következő körben pedig már Bereznayt is megelőzte. A magyar pilóta az utolsó körben megtámadta csapattársát, de végül nem ment bele felesleges kockázatba, így 2. hellyel és 18 ponttal kezdte a sorozatot, az Alfa Romeo pedig kettős győzelmet aratott a nyitóversenyen.Ami az előző két év bajnokait illeti, Brendon Leigh a 7., David Tonizza pedig az utolsó, 20. helyen végzett, de utóbbi autója rögtön a rajt után megsérült.

Vietnámban nem sikerült a pontszerzés

Ezután következett a vietnámi verseny, és így az az érdekes szituáció állt elő, hogy az esportolók hamarabb próbálhatták ki a pályát, mint a valódi F1-es pilóták. Ennélfogva ilyen szemmel is érdemes volt figyelni a futamot.

A magyar pilótának a mezőny végéről kellett megkezdenie a vietnámi versenyt Fotó: Csudai Sándor - Origo

Ez a viadal sokkal nehezebbnek ígérkezett Bereznay számára, aki végül az utolsó helyről rajtolt. A 20 éves versenyző az 1. kör végére a 17. pozícióig jött fel. Az élmezőnyben Tonizza és Opmeer is megelőzte Longuet-t, a holland pilóta pedig a Ferrarit is megtámadta, de riválisa sikeresen védekezett.

A következő körökben a magyar pilóta csak egy bokszkiállásnak köszönhetően tudott egy helyet javítani.

Sokáig az élen sem volt változás, de az 5. körben Opmeer megelőzte Tonizzát, és átvette a vezetést. Két körrel később viszont a címvédő visszavette az első helyet, sőt, a holland versenyzőt még Longuet is megelőzte. Ezután mindhárman kiálltak, a sorrend pedig nem változott közöttük, de az egy körrel korábban kereket cserélő Fabrizio Donoso bejött Opmeer elé.

Bereznay ugyanabban a körben váltott, és a 16. pozícióba állt vissza, a pályán való előzésre pedig kevés esély mutatkozott. Ami – az akkor csak virtuális – élmezőnyt illeti, Longuet megelőzte Tonizzát, így ő került a legközelebb a győzelemhez.

Ezután sokáig nem változott az állás, mígnem a 15. körben Opmeer elment Donoso mellett. Egy körrel később Rasmussen megtámadta Leigh-t az 5. helyért, de a 2018-as bajnok visszaverte a próbálkozást. Összességében leszűrhető, hogy a pályán nem sok előzési lehetőség van.

Azonban a 17. körben Tonizza használta az egyiket, és két körrel a vége előtt elment Longuet mellett. Az utolsó két körben pedig szintén helyet cseréltek, így az olasz pilóta nyerte a futamot. A dobogó legalsó fokát Opmeer szerezte meg.

Bereznay végül nem szerzett pontot Vietnámban Fotó: Csudai Sándor - Origo

Bereznay a verseny egy pontján a 11. helyen haladt, de gumijai elkoptak, aminek következtében visszaesett a 15. pozícióba, és még távolabb került a pontszerző helyektől. Ezzel maradt 18 egység a neve mellett, ami 22-vel kevesebb, mint amennyivel a listavezető Opmeer rendelkezik.

Az esport nem csak játékból áll

Interjúnk során Bereznay is elmondta, a felkészülés nem csupán abból áll, hogy rója a virtuális köröket, hanem rendszeresen edz is. Rasmussen és Kiefer pedig a Red Bull Athlete Performance Centre-ben, az energiaitalosok erre a célra létrehozott központjában készült a megmérettetésre.

A Red Bull pilótái három napon keresztül Ausztriában edzettek Forrás: Red Bull

A két pilóta három napot töltött az Ausztriában található, élsportolók számára létrehozott APC-ben, ahol az edzések és a gyakorlás mellett azt is megtanulhatták, hogyan hozzák ki testükből a maximumot. A dán és a német versenyző dietetikusokkal, fizioterapeutákkal, pszichológusokkal és személyi edzőkkel találkozhatott.

– mondta a tavaly az összetett 2. helyén végző Rasmussen. – Emellett az étkezési szokásaimon is megpróbálok változtatni. Jó érzésekkel vágok neki a szezonnak, igyekszem a maximumon teljesíteni, és remélem, hogy ez elég lesz a győzelemhez.”