Vettelre ráijesztett a Zöld Pokol, de nem zárta ki, hogy pályára lépjen

Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Eifel Nagydíj
NUERBURG, GERMANY - OCTOBER 08: Sebastian Vettel of Germany and Ferrari and Charles Leclerc of Monaco and Ferrari talk in the Drivers Press Conference during previews ahead of the F1 Eifel Grand Prix at Nuerburgring on October 08, 2020 in Nuerburg, Germany. (Photo by XPB - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az F1-es pilótákban is tiszteletet ébreszt a Nürburgring híres, eredeti konfigurációja, a Nordschleife. Többen szívesen versenyeznének is rajta a jövőben.

A 2013-as szezon óta először látogatott a Forma-1 mezőnye a Nürburgringre, ami a jelenlegi formájában is kedvelt pálya, de a pilóták a legendás Nordschleifét is imádják. Az eredeti konfiguráción 1976-ban rendezték meg utoljára a Német Nagydíjat, Niki Lauda híres balesete óta kizárt, hogy formulaautókkal pályára lépjenek a versenyzők, de ők mégis tisztelik a helyszínt.

A Nordschleifén az évente megtartott 24 órás a legkomolyabb verseny, GT3-as autókkal futják, de így is óriási kihívás, a képen az idei győztes BMW látható Forrás: BMW Group

Az Eifel Nagydíj apropóján többen is elmondták, hogy utcai autókkal szerencsét próbáltak már a Nordschleifén és néhányan azt sem zárták ki, hogy az F1-es pályafutásuk végén versenyen is megméretik magukat a Zöld Pokolban.

Sebastian Vettel

„Mentem a Nordschleifén, a legelső alkalommal az utcai autómmal, 17 éves koromban. Volt egy ijesztő pillanat, a Schwedenkreuz után, amikor a fékek kezdték feladni, és majdnem összetörtem. Sportautóként bántam az autóval, az is volt, de nem a Nordschleifére tervezték.

Ez lenne a legnagyobb kihívás, szerintem a legjobb pálya a világon. Két héttel ezelőtt néztem a 24 órás versenyt is és alapvetően nagy rajongója vagyok a pályának.”

„Vettel azt sem zárta ki, hogy később akár rajthoz is álljon a 24 órás sportautó-versenyen: „Nem tudom, ha közelebb leszek a pályafutásom végéhez talán elgondolkodom ezen, de jövőre és utána is biztosan elfoglalt leszek, úgyhogy még nem tudom."

Nick Heidfeld 2007-ben a BMW Sauber F1.06-ossal tett meg bemutató kört a Nordschleifén

„Mindig is szerettem figyelni más kategóriákat és futamokat, az itteni 24 órás versenyt mindenki ismeri és mindenki felnéz rá, szerintem az egyik legnagyobb kihívás a motorsportok terén. Ki tudja? Talán igen. Remélem, jó évet fogok ki, mert az időjárás miatt is elég kalandos is lehet. Ez még a jövő zenéje.”

Lewis Hamilton

A Mercedes pilótája azt mondta, a Nürburgring „nagyszerű pálya, különösen a Nordschleife”, de az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján nem tudott további részleteket felidézni. 2013-ban akkori csapattársával, Nico Rosberggel Ezüstnyilakat vezethetett a pályán, az 1955-ös W196-os volánja mögött lelkesen nyilatkozott a helyszínről.

Hamilton egy W154-est is kipróbált a Nordschleifén Forrás: Getty Images/2013 Steve Etherington/Steve Etherington

„Nagyon kiváltságosnak érzem magam, mert a világon nem sokaknak adatik meg, hogy egy ilyen autót vezethetnek. Különösen ezen a történelmi pályán, ami a világ legjobbja. Bárcsak manapság is versenyeznénk rajta! Egy napon megpróbálok majd visszatérni ide és versenyezni itt egy GT-futamon vagy ilyesmi. Hihetetlen itt vezetni.”

Toto Wolff

A Mercedes csapatfőnöke az üzleti pályafutása mellett eleinte formula-, majd sportautó-versenyeken is indult, többször rajthoz állt a nürburgringi 24 órás versenyen is és 2009-ben egy Porschével megpróbálta megdönteni a körrekordot, de óriási balesetet szenvedett, és felhagyott a versenyzéssel.

de el kell ismernem, hogy igazából imádom a Nürburgringet. A feleségemet jobban, nyilvánvalóan – viccelt Wolff egy videóban, ami a Mercedes-csapat YouTube-csatornáján jelent meg. –

„Amikor belevágtunk a kalandba a 24 órás versenyen, az első évek során nem engedhettük meg magunknak, hogy a Dorint hotelben szálljunk meg, ezért hatan voltunk egy lakókocsiban, és belógtunk a Dorintba fürdeni.”

„Fantasztikus volt, igazi versenyzés, amikor minden azon múlt, hogyan vezettük az autókat éjszaka, ködben, esőben. Ezek az élmények mindig velem maradnak és egyszerűen csodálatos visszatérni a Nürburgringre.”

„Imádom a Nürburgringet, a Nordschleifén is számos alkalommal vezettem, hosszútávú versenyeken és a 24 óráson is.

Niki [Lauda] meg is kérdezte tőlem, hogy kit érdekel a körrekord a Nordschleifén, szerinte túl veszélyes volt. Ettől függetlenül, akkoriban az életközépi válságot éltem, belevágtam a küldetésbe, és eléggé meglepő módon már a tapogatózó körömön felülmúltam a rekordot. Az igazi köröm fél perccel gyorsabb lett volna, de defektet kaptam talán a legrosszabb helyen, a Fuchsröhre környékén csapódtam be 27 g-s erővel. A defekt majdnem 300 km/h-nál történt, sajnos elég sok sérülésem volt. Agyrázkódásom lett, ezért a bal szemem balra fordult, ez nem volt kellemes, fél évig nem éreztem szagokat és ízeket, eltört néhány csontom a hátamnál is. Amikor visszatértem Bécsbe, Niki azt mondta: ’akkora idióta vagy, megmondtam neked!’ Ez mindig is összeköt minket.”

Sergio Pérez

„Néhányszor megtapasztaltam a Nordschleifét, amikor itt éltem, és jöttünk tesztelni. [Szerdán] is mentem rajta egy kört, csodálatos pálya rengeteg kanyarral, de nagyon megerőltető. Ki kell találni, hogy merre helyezkedjünk, mert sok a beláthatatlan kanyar.”

Daniel Ricciardo

„Talán 2008-ban mentem rajta a saját autómmal, egy FIAT Puntóval. Hiszi vagy sem, de így is kicsúsztam! Egy kissé beláthatatlan része volt a pályának, emelkedő balos, a kanyar nagyon szűk volt, és nem számítottam rá."

A gyenge tapadás ismét megrémisztette Ricciardót

Átugrattam a kerékvetőn és a füvön, szerencsére a korlátot elkerültem. Ezúttal megpróbálunk a pályán maradni! – utalt arra, hogy utcai Renault-val idén is felmehetett a legendás aszfaltcsíkra. –

de [remek] bármit vezetni itt. Szűk, régi vágású, különböző jellegű aszfalt van rajta, egyes részeit már újraaszfaltozták és a Karussell nyilvánvalóan eléggé híres.”

Carlos Sainz

„Édesapám versenyzett itt a 24 óráson, úgyhogy elég jól ismeri a pályát. Amikor 2014-ben én is versenyeztem itt a World Series by Renault mezőnyében, ő tanítgatott a kanyarokra, hogy merre érdemes menni. Amikor a Nürburgringre jövök, mindig mennem kell a Nordschleifére is. Muszáj” – mondta a spanyol pilóta, aki ezúttal három kört ment egy bérelt Audi A6-ossal.

Robert Kubica

Az Alfa Romeo Racing tesztpilótája idén nem tagja az F1-es mezőnynek, de a DTM-ben továbbra is versenyez, a német bajnokság nürburgringi fordulója során egy utcai BMW M4-essel megtett egy látványos kört a még ma is félelmetes pályán.