A Red Bull kizárta, hogy új motorgyártóval folytassa a Honda kiszállása után

Forma-1, Orosz Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 25: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB16 during practice ahead of the F1 Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on September 25, 2020 in Sochi, Russia. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Napról napra formálódik a Red Bull Honda kiszállása utáni Forma-1-es jövője. A japánok 2021 végi távozása miatt ugyanis lázasan kutatja a lehetőségeit az azt követő évekre. Christian Horner csapatfőnök legutóbbi nyilatkozatával egy opciót pedig ki is zárt.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója korábban azt mondta, hogy az idei évben szeretnének döntést hozni arról, hogy milyen felállásban fognak versenyezni 2021 után, azaz milyen motort fognak használni. Horner nyilatkozatában megerősítette a határidőt, valamint utalt arra, hogy mindenképpen olyan erőforrás kell nekik, amely felér a Mercedeshez.

„Az idei év végére világosan kell látnunk. Nyilván minden opciót, minden lehetőséget számításba kell vennünk, végső soron azonban Mr. Mateschitznek kell döntenie a hogyan továbbról – nyilatkozta a csapatfőnök a Speedweeknek. – Fontos, hogy a megfelelő motorral rendelkezzünk, hogy a Mercedes kihívói lehessünk a következő években."

Az idei szezon végéig tudni akarják, milyen motorral mennek 2022-től Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

Amennyiben nem találnak egyéb megoldást, az F1-ben maradó három gyártó, a Ferrari, a Mercedes és a Renault erőforrása közül kellene választaniuk. Mivel 2022-ben a Renault-nak lesz a legkevesebb partnere (jelen állás szerint nulla), az FIA utasíthatná őket, hogy lássák el motorral a Red Bullt. Noha Cyril Abiteboul, a franciák csapatfőnöke úgy véli, hogy a Red Bull szeretné elkerülni, hogy a viharos szakítás után ismét velük kelljen dolgoznia, Horner érezhetően a franciák irányába is tett egy gesztust.

– nyilatkozta a csapatfőnök.

Az új gyártó beszállása és a jelenlegiek közül valamelyik partnerévé válása mellett van azonban még egy lehetőség: a Red Bull megvásárolja a Hondától a motorjának szellemi tulajdonát, és házon belül fejleszti tovább az erőforrást 2021-től. A japánok hajlandóságot mutatnak erre, mivel elmondásuk szerint a legkisebb kárt akarják okozni a Forma-1-nek, és minden lehetséges eszközzel segíteni szeretnék a Red Bullt.

A Missed Apex-podcast információi szerint olyannyira előrehaladott állapotban van ez a forgatókönyv, hogy Horner és Helmut Marko már el is utaztak Ausztriába, hogy Mateschitz-cel letárgyalják az adásvételt.

Amennyiben mindez megvalósul, a motorokat az F1-ben korábban már szereplő, jelenleg Milton Keynes-i központú Mugen névvel ellátva használnák.

Horner gyakorlatilag kizárta, hogy új gyártóval folytatnák Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Hogy ez a lehetőség miért tűnik sokkal valószínűbbnek, mint az, hogy új motorgyártót csábítsanak az F1-be, az Horner szavaiból is kiderül. „Egy új gyártó belépésének a jelenlegi szabályok mellett egyszerűen túl magasak a költségei.

– szögezte le a csapatfőnök, mintegy kijelentve, hogy a jelenlegi gyártók (beleértve a Hondát is) jöhetnek csak számításba.