Vágólapra másolva!
Botrányos jelenetek zajlottak az olaszországi Lonatóban rendezett gokart-világbajnokságon. A Tony Kart 23 esztendős olasz versenyzője egy lökhárítóval próbálta megdobni verseny közben a riválisát, majd a futam után nekirontott és tömegverekedést indított el. Jenson Button, 2009 Forma-1-es világbajnoka örökre eltiltaná a megvadult versenyzőt.

Megdöbbentő felvételek terjednek az olaszországi Lonatóban rendezett FIA gokart-világbajnokságról: a KZ-kategória döntőjéből kieső Luca Corberi a pálya szélén állva, gokartjának első lökhárítójával próbálta megdobni dühében egyik riválisát, de szerencsére sem őt, sem mást nem talált el.

A 23 esztendős versenyző ezután a pályabírók utasításait figyelmen kívül hagyva többször is átsétált keresztbe a pályán, majd a verseny végeztével a perc fermében rátámadt a riválisára, tömegverekedést indítva el. Az eset után több korábbi Forma-1-es pilóta, köztük a 2009-es világbajnok Jenson Button is súlyos büntetést követel.

Luca Corberi ámokfutása nem maradt észrevétlen

A Tony Kart színeiben versenyző Corberi a 25 körös verseny 9. körében esett ki, miután összeütközött Paolo Ippolitóval. Az ütközés nem látszott a verseny közvetítésében, az ezután történtek azonban igen. Corberi a gokartjának első lökhárítójával a kezében a bukótérből a pálya széléhez sétált, majd megvárta, hogy a mezőnyben autózó Ippolito odaérjen, és a riválisa felé hajította az alkatrészt, de nem sikerült őt eltalálnia. Az életveszélyes mutatvány után Corberi nemes egyszerűséggel átsétált keresztbe a teljes pályán, miközben zajlott a verseny, az őt rendreutasítani igyekvő pályabírókra pedig ügyet sem vetett.

A történetnek ezzel azonban nem lett vége, a 23 éves olasz ugyanis a leintést követően a parc fermében rátámadt a gokartjából kiszálló Ippolitóra, akit szó szerint felöklelt és a falhoz vágott.

Amikor már úgy tűnt, hogy sikerült szétválasztani a verekedőket, megjelent Corberi apja (aki nem mellesleg a lonatói versenypálya tulajdonosa), és a tömegverekedést folytatva nekifutásból Ippolitónak rohant.

Ha a lökhárító valakit eltalál, akár súlyos sérülést is okozhatott volna

A nem mindennapi képsorok hamarosan futótűzként kezdtek el terjedni a közösségi médiában, többek között a 306 Forma-1-es versenyen induló, 2009-ben a Brawn GP-vel világbajnoki címet nyerő Jenson Buttonhoz is eljutottak. Az F1-től végleg a 2017-es Monacói Nagydíj után elköszönő brit nagyon indulatosan reagált, és életre szóló eltiltást követelt Corberire és apjára.

„Luca Corberi épp most semmisítette meg minden esélyét egy versenyzői karrierre a mai FIA gokart-világbajnokságon tanúsított undorító viselkedésével – írta Button a Twitteren. – A pálya az apja tulajdonában van, a felvételen látszik, ahogy erőből a falhoz nyomja a srácot.

Nem Button volt az egyetlen korábbi F1-es pilóta, aki reagált, a 2012 és 2014 között a Toro Rossónál versenyző Jean-Éric Vergne úgy fogalmazott: „nincsenek szavak erre a viselkedésre", míg a 2013-ban a Caterhamnél egy F1-es szezont lehúzó Giedo van der Garde azt mondta: „Mindig arra tanítom a srácokat, hogy tiszteljék a másikat versenyzés közben. Én is sokat káromkodtam már az autóban a sisak alatt, de mindig meg kell őrizd a nyugalmadat!

Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezető igazgatója is megosztotta Button tweetjét azzal a kommentárral, hogy „teljes mértékben egyetértek Jenson Buttonnal."

Corberi nemes egyszerűséggel rátámadt Ippolitóra, majd nem sokkal később az apja is megtette ugyanezt

Egyelőre nem tudni, hogy az FIA milyen büntetéssel sújtja Corberit, illetve, hogy Ippolitót szankcionálják-e még valamivel, a versenyből ugyanis őt is kizárták. Kettejük ütközéséről a felügyelői döntésben az olvasható, hogy Ippolito „nem tudta elkerülni a kontaktot a 61-es rajtszámú gokarttal, az esetet követően a 61-es rajtszámú pilótának fel kellett adnia a versenyt." Ippolito ugyanakkor megsértette a gokartpályákra vonatkozó magatartási kódexet, a hivatalos végeredményben a neve mellett pedig az szerepel, hogy „nagyon rossz megmozdulás" miatt zárták ki, miután megsértette a nemzetközi sportkódex azon paragrafusát, amely megköveteli, hogy a versenyző „mindenkor használja a pályát".