Újabb kiskapuval idei alkatrészeket kapott a Racing Point a Mercedestől

Forma-1, Spanyol Nagydíj,Bottas, Pérez, Mercedes, Racing Point
Racing Point's Mexican driver Sergio Perez (L) and Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas drive at the Circuit de Catalunya in Montmelo near Barcelona on August 16, 2020, during the Spanish Formula One Grand Prix. (Photo by ALBERT GEA / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Sajtóértesülés szerint a Racing Point megkapta az idei Mercedes hátulját alkotó fontosabb alkatrészeket, így az eddigieknél is nagyobb lett a hasonlóság a fekete és a rózsaszín autó között.

Az idei szezon egyik meghatározó témája a Forma-1-ben, hogy a jövőre Aston Martin néven induló Racing Point lemásolta a tavalyi Mercedest, és a szabályok adta keretek határait feszegetve komplett tavalyi és idei alkatrészeket is átvett a világbajnoki címvédő autójáról, amellett, hogy közös szélcsatornát is használnak.

Egyre több a közös alkatrész a Racing Pointon és a Mercedesen Forrás: AFP/Albert Gea

A Racing Pointnak eddig is a Mercedes szállította a hajtásláncot és a hátsó futóművet, de a 2019-es változat helyett a The-Race.com szerint az Orosz Nagydíjtól már a 2020-as Mercedes hátsó elemeit használják. Az idei változat nagy előrelépés a tavalyihoz képest,

a tervezők változtattak a hátsó lengőkarok elhelyezésén, így a diffúzor hatékonyabban működik és a nagyobb leszorítóerő jobb kigyorsításokat tesz lehetővé.

A Mercedestől származó új alkatrészek mindkét autón megjelennek, de csak Lance Stroll autójára kerülnek fel a Toszkán Nagydíjon már bevetett aerodinamikai csomag elemei. Stroll balesetet szenvedett Mugellóban, ezért a Sergio Péreznek szánt alkatrészek ismét Strollhoz kerülnek, mert ő áll jobb helyen az összetett pontversenyben.

Az átállás az idei Mercedes hátsó kialakítására a feltételezett műszaki előnyök mellett azért is kedvező a Racing Point számára, mert az eredeti tervek szerint csak a következő szezon előtt lett volna lehetőség erre, de az FIA engedélyezte, hogy az ún. listázott alkatrészek körében a csapatok átálljanak a 2020-as elemekre anélkül, hogy ezekre fejlesztési zsetonokat költenének.

Stroll a legújabb fejlesztéseket kapja Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Jennifer Lorenzini

A spórolás érdekében az idei szezon során csak zsetonok beváltásával lehet fejlesztéseket készíteni az autókra, és számos konstruktőr lobbizott azért, hogy a listázott alkatrészek lecserélésére is vonatkozzon a szabály. Amennyiben sikerrel jártak volna, szeptember 30. után lépett volna érvénybe a szabályozás, és a hétvégi Orosz Nagydíj az utolsó alkalom, ami még a határidő előtt esedékes.