Növekedését finanszírozná a McLaren a gyára eladásával

Forma-1, McLaren Technology Center
An external view of The McLaren Technology Centre in Woking, west of London on September 12, 2017, taken as Britain's Prince William, Duke of Cambridge visits The McLaren Automotive Production Centre. - During the visit the Duke toured the technology centre and production centre where he got to see McLaren cars throughout the years as well as walk the factory floor to view the building of their commercial cars and speak to employees. (Photo by CHRIS J RATCLIFFE / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
A McLaren gyors tőkeszerzés érdekében eladja és visszabéreli a Wokingban található gyárát. A vezérigazgató és az F1-es csapatfőnök ugyanakkor egyaránt leszögezte, hogy ez nem lesz hatással az istálló mindennapi életére.

A Williams mellett a McLaren az az F1-es alakulat, amelyet a koronavírus a legsúlyosabban érintett. A cég korábban 1200 alkalmazottjától vált meg, döntést hoztak a tőkeemelésről, felvettek egy 150 millió fontos kölcsönt, továbbá a részvények bizonyos százalékának eladása is felmerült. A jelek szerint azonban mindez még nem oldotta meg a pénzügyi nehézségeket.

Forma-1, McLaren Technológiai Központ
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, Austin 7, Vilmos herceg
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, M7C, Austin 7, Vilmos herceg
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, M7C
Forma-1, McLaren Technológiai Központ,, M7C
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, McLaren M8D, Scott McLeod, Angus Ta'avao
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, Vilmos herceg
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, Vilmos Herceg
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, McLaren MP4-24
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MP4-27
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MP4-27
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MP4-27, Lewis Hamilton, Jenson Button, Martin Whitmarsh
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MP4-28
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MP4-28, Jenson Button, Sergio Pérez
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MCL-32
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MCL-32
IndyCar, McLaren Technológiai Központ, 2017 Indy 500
IndyCar, McLaren Technológiai Központ, 2019 Indy 500
Forma-1, McLaren Technológiai Központ
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, Austin 7, Vilmos herceg
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, M7C, Austin 7, Vilmos herceg
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, M7C
Forma-1, McLaren Technológiai Központ,, M7C
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, McLaren M8D, Scott McLeod, Angus Ta'avao
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, Vilmos herceg
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, Vilmos Herceg
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, McLaren MP4-24
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MP4-27
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MP4-27
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MP4-27, Lewis Hamilton, Jenson Button, Martin Whitmarsh
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MP4-28
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MP4-28, Jenson Button, Sergio Pérez
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MCL-32
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MCL-32
IndyCar, McLaren Technológiai Központ, 2017 Indy 500
IndyCar, McLaren Technológiai Központ, 2019 Indy 500
Forma-1, McLaren Technológiai Központ
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, Austin 7, Vilmos herceg
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, M7C, Austin 7, Vilmos herceg
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, M7C
Forma-1, McLaren Technológiai Központ,, M7C
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, McLaren M8D, Scott McLeod, Angus Ta'avao
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, Vilmos herceg
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, Vilmos Herceg
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, McLaren MP4-24
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MP4-27
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MP4-27
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MP4-27, Lewis Hamilton, Jenson Button, Martin Whitmarsh
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MP4-28
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MP4-28, Jenson Button, Sergio Pérez
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MCL-32
Forma-1, McLaren Technológiai Központ, MCL-32
IndyCar, McLaren Technológiai Központ, 2017 Indy 500
IndyCar, McLaren Technológiai Központ, 2019 Indy 500

Elsőként a Sky News szellőztette meg, hogy a McLaren utasította a Colliers nevű ingatlanügynökséget, hogy kezdeményezzen egy piaci folyamatot, aminek eredményeként a brit vállalat eladja a wokingi McLaren Technology Centre-t, majd rögtön vissza is bérli azt az új tulajdonostól. Ennek következtében gyorsan jutnának nagy mozgótőkéhez, miközben kis részletekben kell fizetniük.

Emellett a londoni pénzügyi világból érkező források szerint a McLaren két bankhoz, nevezetesen a Goldman Sachshoz és a HSBC-hez fordult tanácsadásért az újbóli tőkeemelés, valamint az adósságok finanszírozásának érdekében. Nem sokkal később a cég reagált az értesülésekre.

„A központunk visszlízingelése, valamint a bankok kinevezése a tőkeemelés és az adósságok átalakításának céljából része a korábban bejelentett széleskörű refinanszírozási stratégiánknak – jelentette ki a szóvivő. – A nyárom bevezetett rövidtávú intézkedésekre építve ezen kezdeményezések erősebb mérleget eredményezhetnek, ezáltal pedig a McLaren Group hosszabb távon fenntartható platformmá válik. A tervezett eladás és visszabérlés a legjobb gyakorlat a nagyvállalatok körében, a mindennapi működésünkre pedig semmilyen hatással nem lesz.”

Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója megerősítette a fenti szavakat, és kijelentette, ez egy hagyományos visszlízing. Hangsúlyozta, hogy a cégek többsége nem birtokolja, hanem bérli az általa használt ingatlant, és hozzátette,

az épület sok pénzt köt le, ami nem túl hasznos, amikor az ember beruházást tervez.

„A létesítményt el fogjuk adni valakinek, utána pedig nagyon hosszú időre visszabéreljük, a kapott pénzt pedig növekedésre használjuk fel – idézi a Racer.com. – Szóval csak egy tipikus pénzügyi átalakításról van szó.”

Zak Brown és Andreas Seidl is igyekezett csökkenteni a gyár eladásának jelentőségét Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Charles Coates

Andreas Seidl szintén igyekezett csökkenteni a gyár eladásának jelentőségét. Az F1-es istálló csapatfőnöke leszögezte, ezt a lépést már hónapok óta tervezték, számára pedig az a legfontosabb, hogy nem befolyásolja a napi működést.

Brown elárulta, a járvány és az annak hatására meghozott döntések ellenére nem kell aggódni a McLaren pénzügyi helyzetéért. Az amerikai üzletember szerint Paul Walsh, az idén kinevezett ügyvezető elnök

hatalmas tapasztalatának segítségével sikeresen át fogja alakítani az egész vállalatot, de ehhez nem tudott azonnal hozzákezdeni.

„A koronavírus miatt nem tudott már a kezdetektől ezzel foglalkozni, mostanra viszont kezd láthatóvá válni Paul és a részvényesek munkájának eredménye. Elég nagy adóssággal rendelkezünk, de Paul kijelöli az irányt, aminek segítségével jobb lesz a mérlegünk, a megfelelő területeken fektetünk be, ezáltal pedig növekedni fogunk és pénzügyileg sokkal erősebb céggé válunk. A visszlízing az út első lépése, hiszen miért is tartsuk a pénzünket ingatlanban, amikor mi egy versenyistálló vagyunk?”