A McLaren nem tart tőle, hogy Sainz titkokat visz magával a Ferrarihoz

Forma-1, teszt, Barcelona, Carlos Sainz, McLaren, Ferrari, Sebastian Vettel
Carlos Sainz and the McLaren MCL 35 and Sebastian Vettel and the Ferrari SF 1000 during the day 4 of the formula 1 testing, on 26 February 2020, in Barcelona, Spain. -- (Photo by Urbanandsport/NurPhoto via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nem lenne meglepő, ha a szezon ezen szakaszában már titkolóznának a Ferrarihoz igazoló pilótájuk előtt, a McLaren azonban másképp áll a kérdéshez.

A Forma-1 napról napra változó, rohamos gyorsasággal fejlődő világában a csapatok hadiipari cégeket megszégyenítő módon őrzik saját szellemi tulajdonukat. Emiatt például ha egy mérnök átigazol egy másik istállóhoz, szinte minden esetben hosszabb-rövidebb kényszerszabadságra kell mennie, hogy a lehető legkevesebb titkot vigye magával.

A versenyzők esetében ez nincs így, így amennyiben előre tisztázódik, hogy másik istállót fognak erősíteni a közeljövőben, onnantól az aktuális csapatuk a lehető legkevesebb információt osztja meg velük a jövőbeni tervekről. A McLaren azonban nem tesz így Carlos Sainzcal, és ezután sem fog.

Hiába hagyja el a McLarent, a csapat nem titkolózik előtte Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason

A 26 esztendős spanyol pilóta Ferrarihoz szerződését már májusban bejelentették, a McLarennek ezért bőségesen lett volna ideje kizárni őt azokból a fejlesztésekből, amelyek a következő idényre zajlanak.

A wokingiak azonban más utat választottak, hiszen például a Mercedesről mintázott kísérleti orrkúpot is Sainz autóján tesztelték a Toszkán Nagydíj szabadedzésén ahelyett, hogy Norris McLarenjére rakták volna fel azt.

„Carlost továbbra is teljes mértékben bevonjuk mindenbe, amit csinálunk a pályán és a gyárban. Egyértelműen az a filozófiánk, hogy ez a helyes út előre, azért is, hogy a legtöbbet kihozzuk Carlosból – nyilatkozta Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke. – Végtére is az idei évben ugyanazok a céljaink. A lehető legtöbb pontot akarja gyűjteni és a legjobb eredményt elérni, ránk pedig ugyanez igaz.

Könnyíti a McLaren helyzetét, hogy a 2020-as és 2021-es szezon között a szokottnál kisebb mértékben fognak változni az autók, mivel a fejlesztéseket nagy részben befagyasztották, illetve zsetonrendszert vezettek be. Utóbbi miatt nem tart Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke attól, hogy a McLarenhez igazoló Daniel Ricciardo túl nagy titkokat tudna magával vinni Wokingba, hiszen a Mercedes-motorra váltó istálló nagyrészt az erőforrás körül változtatásokra használja majd fel a zsetonokat.

A Renault és Ricciardo esete is hasonló Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

„Az, hogy az autók fejlesztése többé-kevésbé be van fagyasztva az idei évről a következő idényre, a McLarennek pedig minden zsetonját a motor integrációjára kell majd felhasználnia, ezért a teljesítmény terén nem tud fejleszteni, megadja nekünk a lehetőséget, hogy abszolút normális módon dolgozzunk Daniellel – utalt Abiteboul arra, hogy ők sem titkolóznak pilótájuk előtt. – Az egyetlen dolog, amibe nem vonjuk be, azok a 2022-vel kapcsolatos tervek. Azokban ugyanakkor egyébként sem nagyon venne részt, mert versenyzői szempontból még nagyon messze van, még ha a munkaerőnk lényeges része már azon is dolgozik."