Vágólapra másolva!
Az Alfa Romeo csapatfőnöke lényegében megerősítette, hogy az istálló 2022-ben is a Ferrarival fog együttműködni. Sajtóértesülések szerint a Haas rövidtávon marad a maranellóiakkal, de később akár az ügyfél nélkül maradó Renault is lecsaphat rájuk.

Az idei motorok közül egyértelműen a Ferrarié sikeredett a leggyengébbre, amit talán a gyári istálló érez meg a legjobban, de az ügyfélcsapatok is megsínylik. Felmerülhet a kérdés, hogy az Alfa Romeo vagy a Haas válthat-e erőforrást, de a hinwili istálló esetében Frédéric Vasseur csapatfőnök kijelentette, hogy 2022-ben is a maranellóiak erőforrását fogják használni.

Az Alfa Romeo 2022-ben is a Ferrari erőforrásait fogja használni Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

„Tárgyalunk a Ferrarival a jövőbeli együttműködésről, és hamarosan aláírjuk a szerződést. Az Alfa Romeóval pedig hasonló a helyzet" – nyilatkozta a francia szakember.

Utóbbival arra utalt, hogy továbbra is az Alfa Romeo lesz a csapat névadó szponzora, így nem váltanak vissza az eredeti, Sauber névre.

A Haas helyzete már kevésbé egyértelmű: Joe Saward F1-es szakíró saját blogján kijelentette, hogy információi szerint az amerikai istálló meghosszabbította a Ferrarival kötött szerződését, de hozzátette, meglepődne, ha az együttműködést több mint egy évvel toldották volna meg. Az egyetlen kivételt az jelentheti, ha Gene Haas meg akarna válni csapatától, de ez nem tűnik valószínűnek, mivel Saward értesülései szerint az üzletember korábban három ajánlatot is visszautasított.

Amennyiben a Haas és a Ferrari kapcsolata véget ér, akkor előbbi új motorszállítója a Renault lehet. Miután a McLaren még tavaly bejelentette, hogy 2021-től Mercedes-motorokra fog váltani, franciák ügyfélcsapat nélkül maradtak, és jövőre csak az Alpine elnevezésű gyári istállójukat fogják kiszolgálni.

Cyril Abiteboul csapatfőnök ugyan bizonyos szempontból örül, hogy kizárólag magukra kell figyelniük, a jövőben elfogadná, ha ismét lenne lehetőségük az együttműködésre. Igaz, csak bizonyos feltételekkel.

„Inkább partner-, mintsem ügyfélcsapatnak kell lennie – idézi az Autosport. – Utóbbi semmilyen értéket nem ad, ellentétben előbbivel. Ezalatt leginkább azt értem, hogy segíthetnek elérni a sportszakmai vagy üzleti céljainkat. Persze tudjuk, hogy a pénzmozgások szabályozva vannak, úgyhogy leginkább sport- és technikai szempontból vizsgáljuk a lehetőségeket.”

Amennyiben a Honda esetleg kiszállna a Forma-1-ből, akkor a Red Bull és a Honda is szabaddá válna. Abiteboul azonban nem gondolja, hogy a konfliktusokkal teli házasságot érdemes lenne újraéleszteni.

Abiteboul szerint a Red Bull nem felelne meg a Renault elvárásainak Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason - Formula 1

„A Hondának mindenekelőtt döntenie kell a stratégiájáról, hogy mennyire köteleződik el – magyarázta. – Mi megpróbáltuk a Red Bull-lal, de nem működött. Amikor arról kérdeztek, hogy a Red Bull miért küszködik a mostani problémáival, azt mondtam, hogy szerintem az egyik oka az, hogy visszautasították a szorosabb együttműködés lehetőségét. Ami minket illet, Viry [a Renault motorgyára] és Enstone [a Renault központja] tekintetében előreléptünk. Hosszútávon elköteleződtünk a sportág iránt, és miután biztosítottuk a jövőnket, gondolkozhatunk, hogy mit tegyünk az ügyfél-, illetve partnercsapatokat illetően. Ha lehetőség lesz egy szoros együttműködésre, akkor élni fogunk vele, de kétlem, hogy ez a Red Bull-lal fog megtörténni."