Vágólapra másolva!
Kisebb szócsata alakult ki az Olasz Nagydíj leintése után Esteban Ocon és mérnöke, valamint csapatfőnöke között, amiért a Renault francia pilótája a nyilvánosság előtt, a rádióban kezdte el kritizálni a csapatát.

Finoman szólva sem volt elégedett a versenyével az Olasz Nagydíj leintése után a futamot a nyolcadik helyen záró Esteban Ocon, aki már a célbeérkezést követő métereken összeszólalkozott a versenymérnökével, végül pedig a Renault csapatfőnökének kellett rászólnia, hogy fejezze be a csapat kritizálását a rádióban. A francia pilóta az interjúk során elmondta, hogy miért volt annyira bosszús.

Ocon a pontszerzés ellenére nem volt elégedett Forrás: XPB / James Moy Photography Ltd.

Amint Ocon átszelte a célvonalat, mérnöke egyből jelentkezett a rádión és megdicsérte őt. „Fantasztikus munka, Esteban, fantasztikus munka! Nyolcadik hely, ez egyáltalán nem rossz, Daniel a hatodik lett, ismét értékes pontokat szereztünk. Szép volt, haver!" – szólt az üzenet.

A 12. helyről rajtoló, azaz négy pozíciót javító pilóta azonban nem viszonozta a kedves szavakat, helyette azonnal kinyilvánította frusztrációját.

„Vettem, de nem értek egyet, szerintem teljesen eltoltuk ezt a versenyt, hatalmas lehetőségünk volt..." – kezdett volna bele a kritizálásba, mérnöke azonban hirtelen közbevágott:

Ocon erre válaszul egy „Nem, szembe kell néznünk ezzel.." kezdetű mondatba fogott bele, mérnöke azonban már jóval erélyesebb hangnemben ripakodott rá, hogy hallgasson, ezzel egyidőben pedig Cyril Abiteboul csapatfőnök is bekapcsolódott a párbeszédbe, és egy rövid üzenettel („Esteban, ennek nem ez a megfelelő ideje.") rövidre zárta a csevelyt, Ocon ezután ugyanis a teljes levezető körben nem szólt egy szót sem.

Ocon kénytelen volt lágy gumikon körözni a piros zászlós megszakítás után Forrás: AFP/Matteo Bazzi

Ocon az autóból kiszállva és lehiggadva a kamerák előtt már nyugodtabban értékelt. „Ma egyszerűen nem volt szerencsénk. A végrehajtás és a döntéshozatal terén szerintem helyesen cselekedtünk. Nyilván ha kint maradunk és nem állunk ki kerékcserére a biztonsági autós fázis alatt, akkor másképp alakulhattak volna a dolgok. De mindent egybevetve, ha nincs a piros zászló, akkor is időt veszítettünk volna. Úgyhogy visszatekintve szerintem összességében ez egy jó futam volt. Nyilván sajnálatos, hogy akkor kiálltunk, de a szerencse forgandó."

A francia pilóta ezzel együtt csak elárulta, hogy mi volt a problémája. A piros zászlós újraindítás után feltűnő volt, hogy csak ő és a két Alfa Romeo használta a lágy keverékű abroncsokat a második rajthoz, mindenki más vagy a közepes, vagy a kemény keveréken volt. Noha mindez a rajnál segítséget jelentett, Ocon gumijai ezt követően gyorsan kopni kezdtek. Mint kiderült, esze ágában sem volt a lágy abroncsokon megkezdeni a verseny második felét, csupán az történt, hogy

a biztonsági autós fázis során feltett közepes abroncsait a csapat nem készítette fel a verseny folytatására, magyarán nem voltak felmelegítve, így Ocon kénytelen volt lágy gumira váltani.

„Természetesen észben tartottuk, hogy a lágy gumikkal jó lehet a rajt, de sajnálatos módon a közepes keverékem nem állt készen. Nem választhattuk azt, máskülönben megtettük volna.

Ha újra megtehetnénk, a közepes keveréket választanánk, de nem voltak készen és a megfelelő állapotban."