Russell az Olasz Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján azt mondta, a Racing Point és a Williams rosszabb helyzetben lesz a Mercedesnél, mert szorosabb mezőnyben kell küzdeniük, és azt jósolta, hogy „pont ellentétes” hatást vált majd ki a szabály, mert a Mercedes gyorsabb lehet majd a futamon.
„Szombaton talán veszítünk 1-2 tizedet, de arra számítunk, hogy 1 tizedet buknak más gyártók is, úgyhogy nettó 1 tized hátrányban lehetünk. Vasárnap viszont mindenképpen jobbak leszünk, nem is kevéssel. Lenyűgöző, hogy a Mercedes továbbfejlesztette a motorját, és lehetővé tette, hogy nagyon magas teljesítményszintet használjunk az egész versenyen. Szárnyalni fogunk vasárnaponként.”
A pontversenyt vezető Lewis Hamilton hozzátette, furcsának találja, hogy a Red Bull erőltette a szabály bevezetését, de remélte, hogy a Mercedes szakemberei elismerésként könyvelik el, hogy vissza akarják fogni a teljesítményt. A hatszoros világbajnok szerint ő szerette, ha szabályozhatja a motor teljesítményszintjét, mert így előnyt kovácsolhatott abból, ha képes meghosszabbítani az élettartamát, de azt nem bánta, hogy kevesebbet kell majd állítgatnia a kormányon.