A Ferrari a jövőtől félve támadhatja tovább a Racing Pointot

Forma-1, Racing Point, Ferrari, bokszutca
NORTHAMPTON, ENGLAND - AUGUST 08: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF1000 passes the cars of Nico Hulkenberg of Germany and Racing Point and Lance Stroll of Canada and Racing Point in the Pitlane during final practice for the F1 70th Anniversary Grand Prix at Silverstone on August 08, 2020 in Northampton, England. (Photo by Ben Stansall/Pool via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Ők maradtak az egyetlen csapat, akik a büntetés szigorításáért fellebbeztek, de állítólag visszaléphetnek tőle, ha változtatnak a fejlesztési zsetonokra vonatkozó szabályokban. Nem mindegy, hogy az egyre erősebb Racing Point ingyen vagy zsetonokért tuningolhat a hátsó futóművén.

Az idei évre egyik legtöbbet fejlődő F1-es csapattól, a Racing Pointtól 15 pontot levontak és 400 ezer eurós pénzbírság befizetésére kötelezték, miután az FIA megállapította, hogy az autó hátsó fékhűtőjét szabálytalanul alkották meg, a futóművüket szállító Mercedestől származó információk felhasználásával.

Bár több rivális, elsősorban a Renault hosszan támadta őket emiatt és követelt szigorúbb büntetést, a héten ők is visszavonták a fellebbezést az ítélet ellen, így már csak a Ferrari és a Racing Point részvételére lehet számítani a szeptember közepére tervezett tárgyaláson (utóbbi enyhítésért fellebbezett).

A Ferrari még szeretné, ha komolyabb büntetést kapna a Racing Point Forrás: AFP/Frank Augstein

A rutinos szakírókkal dolgozó The-Race információ szerint

a Ferrari azért nem hátrál, mert közben módosítást kíván elérni a fejlesztési zsetonok felhasználásának részleteiben.

Ezeket idén vezették be a koronavírus okozta felforgásra reagálva, hogy kordában tartsák a költségeket és a csapatok ne verjék magukat nagy kiadásokba rengeteg újítás legyártásával. A rendszer lényege, hogy minden alkatrészre meghatározták, 2021 végéig egyszer (2 zsetonért) vagy kétszer (1-1 zsetonért) lehet módosítani rajtuk, a nagyobb elemek előbbi tételek közé kerültek.

Ilyennek számít a hátsó futómű is, viszont a jelenlegi feltételek szerint amennyiben egy csapat 2020-ban a 2019-es változatot rendelte meg a beszállítójától, 2021-ben ingyen válthat a 2020-as specifikációra. A Ferrari öt másik csapattal együtt azt szeretné elérni az FIA-nál, hogy ezt változtassák meg, egy ilyen váltás ára legyen 2 zseton. Az ügyből kimaradó négy istálló nem meglepő módon a Racing Point és a Mercedes mellett a Red Bull két gárdája, amelyek közös hátsó felfüggesztést használnak.

Idén szoros a verseny a két csapat között, a Racing Point jelenleg előrébb áll a tabellán Forrás: AFP/Getty Images/Ben Stansall

Nem véletlen a Ferrari aggodalma, hogy riválisuk megspórolhat 2 zsetont, hiszen a Mercedes idén egy nagyon hatékony hátsó futóművel állt elő,

aminek átvétele eleve hatalmas löketet adna a jövőre Aston Martinná váló Racing Pointnak.

, és a további fejlesztés lehetősége is megmaradna, ha nem kellene zsetont költeni az első módosításra.

A két csapat közül már most is utóbbi autója izmosabb, általában gyorsabb a Ferrariénál, és a pontlevonás ellenére megelőzi vetélytársát a konstruktőri tabellán.

Amennyiben rendeződik a helyzet a zsetonszabályokban, elképzelhető, hogy cserébe a Ferrari visszavonja a fellebbezési kérelmét és a Forma-1-nek nem kell bírósági ügyekkel foglalkoznia. A The-Race úgy tudja, a háttérben az FIA és a Liberty is ezen dolgozik.