Vágólapra másolva!
A WEC-ben jövőre debütáló Scuderia Cameron Glickenhaus tulajdonosa, Jim Glickenhaus kijelentette, a Le Mans-i 24 órás versenyen szívesen látná Sebastian Vettelt az egyik autójában. Az amerikai üzletember szerint a Ferrari méltatlanul bánik pilótájával, de ez nem egyedi eset.

Hónapok óta zajlanak a találgatások Sebastian Vettel jövője körül. A négyszeres világbajnok az idény végén távozik a Ferraritól, és bár a bejelentés óta több F1-es istállóval is hírbe hozták, egyelőre még nincs szerződése a jövő évre.

Ha el akar indulni, akkor Vettelnek minden bizonnyal lesz ülése a jövő évi Le Mans-i versenyre Forrás: AFP/Josep Lago

Persze az sem kizárt, hogy a német pilóta más lehetőségek után néz. Ebben az esetben pedig elképzelhető, hogy a négyszeres világbajnok a következő évben a Le Mans-i 24 órás viadalon is kipróbálja magát. Ajánlata minden bizonnyal lesz, hiszen a jövőre debütáló Scuderia Cameron Glickenhaus tulajdonosa, Jim Glickenhaus elárulta, Vettel számára lesz hely a csapatban.

„Úgy tűnik, a Ferrari továbbviszi a hagyományt, és méltatlanul bánik pilótáival, ami nem jó – nyilatkozta a Dyler.com-nak a filmproducerként és rendezőként is ismert üzletember. –

Glickenhaus kijelentette, a Forma-1 annyira nem érdekli őt, számára csak a rajt és a befutó jelent izgalmat. Emellett azt is nehezményezi, hogy a sorozat olyan országokba is ellátogat, amelyek diktatórikus rendszerben működnek. Ezzel együtt Vettel jó benyomást keltett benne.

„Az alapján, amennyit Sebastianról tudok, ő egy kissé régi vágású srác, és ezt kedvelem benne. Régen az olyan pilóták, mint Mario Andretti, Mark Donohue, Graham Hill, vagy manapság Fernando Alonso ugyanabban az évben az F1-ben, az Indy 500-on és sportautóversenyeken is elindultak. Úgyhogy ha Sebastian ki akarja magát próbálni nálam, akkor boldogan fogom őt alkalmazni. Persze nem tudok neki annyit fizetni, mint a Ferrari.”

Glickenhaus emellett a Ferrariért is rajong, és több, a maranellóiak által gyártott autóval is rendelkezik.

Az olaszokkal az 1960-as években került kapcsolatba, amikor barátságot kötött Luigi Chinettivel, aki annak a North American Racing Teamnek volt az alapítója, ami privát Ferrarikkal versenyzett. Ebben az időszakban a roueni Francia Nagydíjra is ellátogathatott.

Glickenhaus nagy autógyűjtő Forrás: Harald Steiner // GEPA pictures/Red Bull Content Pool

Az amerikai üzletember ezzel együtt nem rejti véka alá a véleményét a márka ügyeivel kapcsolatban. Úgy véli, őszinteségének köszönheti, hogy elnyerte az egykori elnök, Luca di Montezemolo, valamint az F1-ben is megforduló, de a Targa Florión és Le Mans-ban aratott győzelmiről sokkal ismertebb Nino Vaccarella barátságát.

Ennek megfelelően most is kimondta, mit gondol az F1-es istállónál zajló folyamatokról.

„Ne értsenek félre, még mindig nagyon jó a kapcsolatom a Ferrarival, de rengetegen vannak, akik csak annyit mondanak, hogy »Igen, uram, vihetem esetleg a golfütőjét?«, mások viszont kimondják a véleményüket. Nem ismerem a Ferrari jelenlegi belső működését, de külső szemlélőként nyilvánvaló, hogy hosszú múltra tekintenek vissza abban, hogy méltatlanul bánnak a versenyzőikkel. Ez odáig nyúlik vissza, amikor Enzo [Ferrari] még élt.”

Glickenhaus úgy véli, élete végén a Commendatore rájött, hogy egyes emberekkel rosszul bánt, és kompenzáció gyanánt ajándékozott nekik egy Ferrarit.

Vaccarella például egy 208 GTB Turbót kapott, amit később pont az amerikai üzletembernek adott el.

Vettel akár ezzel az autóval is elindulhat Le Mans-ban Forrás: Origo

Ami az SCG-t illeti, a csapat az LMP1-et költségcsökkentés és szorosabb versenyzés céljából váltó Hypercar kategóriában indul. Az SCG 007-est egy 670 lóerős, 3 és fél literes ikerturbós V8-as fogja hajtani. A kocsi várhatóan szeptemberben mutatkozik be egy bejáratáson, éles körülmények között pedig a sebringi idénynyitón láthatjuk először. Glickenhaus bizakodó a jó szereplést illetően, mivel a mérnöki gárda hatalmas tapasztalattal rendelkezik az F1-ből, illetve a sportautózásból.