Wolff megérti, ha az ellenfeleket bosszantja az egyre több F1-es üzlete

Forma-1, Toto Wolff, Mercedes, Spanyol Nagydíj, 2020 futam
BARCELONA, SPAIN - AUGUST 16: Mercedes GP Executive Director Toto Wolff looks on during the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on August 16, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Mercedes F1-es csapatának igazgatása mellett Toto Wolff több üzleti érdekeltség révén is befolyást szerzett a sportágban. Az ellenfelek azt mondják, őket ez nem zavarja, de fordított helyzetben Wolffot bosszantanák a fejlemények.

Nem csupán a pályán sikeres a Mercedes és csapatfőnöke, Toto Wolff, az üzleti életben is remekül szerepel. Már azelőtt több sikeres vállalkozást vezetett, hogy megjelent az F1-ben, azóta viszont egyre több érdekeltsége van a különböző motorsportokban. Wolff tulajdonrészt szerzett a Williamsben, majd a Mercedes F1-es csapatában is, az év elején befektetett az Aston Martin autógyárba is, és versenyzőmenedzsmentben is érdekelt. Felmerült, hogy az osztrák üzletember ügyletei már összeférhetetlenek, ő azonban tisztázta a helyzetet.

Wolff nagy befolyást szerzett az F1-ben Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

„Teljesen megértem, ha bosszantó az, hogy valaki vállalkozóként hosszú évek óta sikeres és vannak bizonyos indirekt kapcsolatai a sportág résztvevőivel. Ha a másik oldalon állnék, én is felkapnám erre a fejemet. Az én esetemben viszont van egy kulcsfontosságú pont: amikor csatlakoztam a Mercedeshez, a gyártóval nagyon feszült egyeztetések után úgy döntöttem, hogy mindent a sportág érdekében fogok tenni” – jelentette ki.

Wolff leszögezte, a Williamsben lévő tulajdonrészét el akarta adni, de a letétből visszakapta a részvényeket, mert az utolsó kifizetés nem történt meg, és támogatja, hogy a Williams új tulajdonosokat vonjon be, ennek részeként ő is túl akar adni a részesedésén.

Az Aston Martinnal kapcsolatban szintén tisztázta, hogy az autógyárba fektetett be, nem a csapatba,

és világosan kijelentette, hogy az Aston Martin és a Racing Point kapcsolatát ugyanolyan márkázási együttműködésnek tartja, mint ami jelenleg is érvényben van a gyártó és a Red Bull között.

„Ezt jó befektetésnek tartom, tetszenek a termékeik, az új menedzsment szenzációs. Nincs helyem az igazgatótanácsban, amiben megállapodtam a Daimlerrel és nincs más befektetésem sem. Nem vagyok a tanácsadójuk, nem vagyok döntéshozó, csak kívülállóként figyelem, hogy mi történik.”

Wolff elmondta, közvetlenül nem vesz részt versenyzők menedzselésében, csupán a Mercedesen belül működtetnek juniorprogramot, szerinte ez nem különbözik a Red Bull vagy a Ferrari hasonló projektjétől. „Nincsenek összeférhetetlenségek, de megértem, ha valakit bosszant a helyzet. Néha fontos felismerni, hogy milyen az ember megítélése, ezt én is megtettem.”

Az ellenfelek nyilvánosan nem kárognak

A csapatfőnök a Concorde-szerződéssel kapcsolatban azt mondta, az ellenfelek hajlamosak arra, hogy a sajtóban ne beszéljenek a problémáikról a háttérben viszont áskálódjanak. Nem tudni, hogy jelenleg is ez-e a helyzet, de Wolff érdekeltségeinek problémája már Silverstone-ban felmerült, Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója azonban nem látott kivetnivalót.

A Red Bull két csapatot is fenntart és pályát is működtet Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

„Az évek során akadtak tulajdonosok a sportágban, akiknek többféle érdekeltségük is volt. A Red Bull két versenyistállót is birtokol. Néhány sportágban nem engedélyeznek más sportágakba átívelő tulajdonviszonyokat. Én eléggé

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke Wolff mellett ülve Spanyolországban azt mondta, nem ez az első alkalom, hogy valakinek több üzlete is van, ezért nehezére esett, hogy állást foglaljon a kérdésben. Kiemelte, számára az a fontos, hogy a szabályok kizárják az összeférhetetlenséget, amelynek megítélése szerinte nem az ő feladata.