A normális esetben a mezőny hátsó felében csatázó Haas-pilóta a Danyiil Kvjat balesete miatt pályára küldött Safety Cart kihasználva került az élmezőnybe, hiszen egyedüliként ő nem állt ki kereket cserélni. Az újraindítás után jó ideig sikerült is megragadnia ott, a kerékcseréje előtt azonban páran azért elmentek mellette. Elsőként Sainznak sikerült ez, aki kétszer is megpróbálta megelőzni a Haast a Hangar-egyenesben, Grosjean pedig mindkétszer rálegyezetett a mellé érő McLarenre. Sainz már a rádióban is panaszkodott rá, „elfogadhatatlannak" nevezve kollégája megmozdulását, véleménye pedig a leintés után sem változott meg.
Szerintem ez elfogadhatatlan. Egyértelműen látszik, ahogyan megvárta, hogy közel kerüljek és melléérjek, hogy aztán sokkoljon
– nyilatkozta. – Háromszázzal haladunk, egy kicsit jobban kell tisztelnünk egymást, mert ma is láttunk pár nagy balesetet. Szerintem nem is vagyunk tudatában, hogy valójában milyen nagy sebességgel haladunk. Szerintem ha majd megnézi a felvételt, meg fogja bánni a manővert, mert egyértelműen veszélyes és elfogadhatatlan volt."
A felvételek megtekintése után Grosjean valóban belátta, hogy határeset volt, amit tett, megbánásról azonban szó sem esett.
„Mindkét esetben kicsit későn mozdultam, de mindig hagytam egy autónyi helyet. A felügyelők tisztázni akarták, hogy nem mozdulhatunk ennyire későn, amivel egyetértek, korábban azonban nem voltak erre szabályok, Max pedig sokszor alkalmazta ezt, ezért úgy voltam vele, hogy »miért ne? Miért ne kovácsolhatnék ebből előnyt?«" – utalt Grosjean arra, hogy korábban Max Verstappen védjegye volt az utolsó pillanatos irányváltás, ami miatt rengetegen panaszkodtak is rá.