Nem bújócskázhat nyugodtan a Mercedes

Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Brit Nagydíj
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 31: Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 on track during practice for the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 31, 2020 in Northampton, England. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Mercedesek visszafogott üzemmódban mehettek a Brit Nagydíj első edzésnapján, de akár sokat tartalékoltak, akár nem, mindenképp vannak megoldandó feladataik, például Lewis Hamilton beállításaival. A melegben jól ment a Red Bull.

Különös körülmények között különös végeredmény alakult ki a Brit Nagydíj első napján. Nem megszokott, hogy Silverstone-ban 35 fokos hőség tomboljon, ahogy az sem, hogy Lance Stroll végezzen az élen Alexander Albont megelőzve, de mindkettőben változás várható a következő napokban.

Rejtve maradtak az erőviszonyok is Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Peter Fox

Biztosabbat előbbiről állíthatunk: szombaton és vasárnap lejjebb kúszik a hőmérő higanyszála, teljesen máshogy fognak viselkedni az autók és a gumik, mint pénteken. "Korlátozott ismereteket szerezhetünk vasárnapra" – jelentette ki Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke.

A lehűlés velejárója, hogy a pénteki erőviszonyok a szokásosnál kevésbé segítenek a tippelésben,

de azért nyújtanak fogódzkodót.

A hosszú etapokból például az sejlik fel, hogy a Mercedes tartaléklángon ment, hiszen a gyors kanyaroktól hemzsegő klasszikus pályán papíron utcahosszal kellett volna verniük a riválisokat. De nem így történt, Valtteri Bottas a közepes gumin az első 5 értékelhető körben gyakorlatilag azonos átlagot (1:31.7) ért el Max Verstappennel, nyoma sem volt fölénynek. A kemény abroncson Lewis Hamilton néhány tizeddel lassabbnak bizonyult összességében, ahogy várni lehetett, de akadt pár erősebb köre is.

Hosszú etapok eredményei a versenyszimulációkon Forrás: Gerse József (GPhírek)

Vagy más áll a csekély különbség hátterében? Hamilton ugyanis problémákról számolt be. "A balansz nem olyan jó, mint szeretném" – ismerte el. Csapattársa szintén szembesült ezzel, de nála megoldást találtak a második tréningre. A problémák egyik forrása az erős szél; ezt nyilván nem lehet eltüntetni, helyette a beállításokkal kell zöld ágra vergődni.

Verstappen előzetesen már azt is elfogadta volna, ha legfeljebb fél másodperccel lassabb a Mercedesnél. A valós különbségre tehát egyelőre valószínűleg nem derült fény, de arra talán igen, hogy

a Racing Point önerőből még nem feltétlenül lesz kemény kihívója a Red Bullnak.

Stroll teljesítménye még a gumik közti eltérést figyelembe véve is elmaradt Verstappenétől, a differencia több mint 1 másodperc volt.

A visszatérő Nico Hülkenberg a Racing Pointban Forrás: Motorsport Images/Andy Hone

A Ferrari szenvedése folytatódni látszik, Charles Leclerc nagyjából 1 szekundummal követte Verstappent, és a jobban tapadó gumi ellenére olyan tempót diktált, mint Stroll vagy a mclarenes Carlos Sainz.

Az időmérő szimulációkat és a tabellát az torzította, hogy Albon pont akkor csapta falhoz Red Bullját, amikor a mezőny egy része már túlvolt a legjobb lágy gumis sprintjén, a másik része viszont csak később tehette meg ezt, más feltételek mellett.

Nem kemény, lágy kihívás

Nico Hülkenberg mellett egy másik 2020-as debütálás is történik a hétvégén, mégpedig először kap szerepet a gumikínálat legkeményebb típusa (C1). A készlet aktuális legpuhább tagja (C3) ellenben megsínyli a sok lendületes kanyar okozta terhelést, ami még a péntekinél hűvösebb időben sem lesz mellékes.

– erősítette meg Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója. Ez a hétvégi terminológiában a lágy, piros csíkos gumi.

Óvatosan kell bánni a lágy gumival Forrás: Williams Racing

Aki velük kezdett versenyszimulációt, az eredményein meglátszott e megállapítás: Stroll 7-8 kör alatt 2 másodpercet lassult (a fenti ábrán nem ez az etap szerepel), de Hamilton és Bottas is közel 1 mp-et vesztett 2-3 kör alatt.

A Mercedes és a Red Bull bizonyára megpróbálja a közepes keménységű (C2) abroncson továbbjuttatni a pilótáit az időmérő középső szakaszából, hogy az első etapban, amikor a teli tank miatt a legnehezebb a kocsi, ne kerüljenek bajba, és többféle variációt alkalmazhassanak a stratégiában. A Pirelli szerint az sem segített a puhább gumikon, hogy a járvány alatt nem használták a silverstone-i pályát, ezért a tavaly lefektetett aszfalt állapota nem javult sokat.