„Elvégeztünk néhány elemzést a rajtról – nyilatkozta a Brit Nagydíj előtti hivatalos sajtótájékoztatón. – Ezt mindig megteszem, de most még inkább erre fektettem a hangsúlyt. Egyszerűen a fordulatszámot mutató fény [felvillant] a kijelzőn, ezért módosítottunk rajta, úgyhogy nem fog újra megtörténni, és nem fogja megint elterelni a figyelmemet, különben ismét hasonló hibához vezetne.”
Bottasnak nem ez volt az egyetlen gondja a Magyar Nagydíjon, hiszen az egy nappal korábbi időmérőn túl sok üzemanyagot töltöttek az autójába. A 30 esztendős pilóta kijelentette, a futam után ennek az okait is megvizsgálták.
„A tankolásnál felfedezett hibát szintén kielemeztük a múlt héten – folytatta. – Az üzemanyagrendszerrel volt probléma, talán a csővel vagy a nyílással, aminek köszönhetően két kilóval többet kaptam a kelleténél. Azt mondták, ez 8 századot jelentett körönként, amivel a Q1 után meg kellett küzdenem.
Biztos vagyok benne, hogy a csapat megfelelően reagált, és tanult az esetből, szóval nem fog újra bekövetkezni. Ez ugyanis nem ideális ott, ahol ezredmásodpercekről beszélünk.”
Bottas 107 ezreddel maradt le a pole pozícióról, tehát szigorúan az ő szavaira támaszkodva nem ezen múlott rajtelsőség. Ezzel együtt a finn versenyző nem a Hungaroringen nézett szembe először olyan hibával, amelyet a csapat okozott neki, a Stájer Nagydíjon ugyanis nem a megfelelő hasmagassággal ment.