Újabb egykori F1-es pilótát ért súlyos közúti baleset

Forma-1, Esteban Tuero, Minardi, San Marinói Nagydíj 1999
Minardi-Ford driver Esteban Tuero of Argentina watches the control screen with his technicians, 25 April in the pits of the Imola racetrack, one day before the San Marino formula one Grand prix. (ELECTRONIC IMAGE) (Photo by UTA TOCHTERMANN / AFP)
Vágólapra másolva!
Súlyos motorbalesetet szenvedett a korábban a Forma-1-ben is versenyző Esteban Tuero, aki bemutatkozásakor minden idők harmadik legfiatalabb pilótája volt.

Közúti motoros balesetet szenvedett Esteban Tuero, aki 1998-ban a Minardi versenyzője volt a Forma-1-ben, és akkoriban a sportág történetének harmadik legfiatalabb pilótájaként szerepelt, és továbbra is az örökranglista nyolcadik helyén áll. Mindössze egy szezont töltött az F1-ben, mielőtt rejtélyesen távozott, de később hosszú pályafutást épített dél-amerikai bajnokságokban.

Tuero az 1999-es San Marinói Nagydíjon Forrás: AFP/Uta Tochtermann

Tuero 2016-ban vonult vissza a versenyzéstől, a múlt hét során közlekedési balesetben sérült meg Buenos Airesben, ahol jelenleg is kezelik. A 42 esztendős expilóta csuklója és bordái összesen három helyen törtek el, eddig két műtétet végeztek el rajta, fájdalomcsillapítókat és antibiotikumokat adnak neki.

Életveszélyes sérülésekről szerencsére nem érkezett hír, ellentétben a néhány héttel ezelőtt bajba jutott Alex Zanardi esetével. Az olasz legenda egy közúti kerékpáros versenyen ütközött egy teherautóval, súlyos fejsérüléssel szállították kórházba, sokáig mesterséges kómában tartották, majd áthelyezték egy rehabilitációs intézetbe, de onnan ismét az intenzív osztályra került.

Takagi és Tuero balesete Forrás: AFP/Kazuhiro Nogi

Tuero korábban F1-es pilótaként is megsérült, az 1998-as Japán Nagydíjon a hazai színeket képviselő Takagi Toranoszuke nekiment az autójának, a Minardi a levegőbe emelkedett, majd a landoláskor az argentin versenyző csigolyasérüléseket szenvedett.

Máig nem tisztázott, hogy ez szerepet játszott-e abban, hogy a 2000-es szezonra szóló szerződésajánlatot nem fogadta el, és inkább hazatért, hogy dél-amerikai sport- és túraautó-bajnokságokban induljon. 2008-ban átmenetileg visszatért Európába, az FIA GT-bajnokság mezőnyébe.

Az argentin versenyzőt ígéretes tehetségnek tartották, de a Minardival nem tudott egyről a kettőre jutni. Az autója mindössze háromszor érte el a kockás zászlót, az Imolában megrendezett San Marinói Nagydíjon a 8. helyezett lett, de az akkoriban még nem ért pontot.