A Renault és a Williams is a Q3-ba készül a fejlesztések révén

Forma-1, Magyar Nagydíj, Ocon, Renault, Mercedes, Hamilton
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 19: Esteban Ocon of France driving the (31) Renault Sport Formula One Team RS20 ahead of Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 during the Formula One Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 19, 2020 in Budapest, Hungary. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Fejlesztések jönnek a Renault-nál és a Williamsnél is, miután mindkét csapat szeretne bejutni az időmérő harmadik szakaszába. Erre most csak akkor lenne esélyük, ha minden tökéletesen alakulna. 

Két pályán összesen három forduló telt el az idei F1-es szezonból, ez alapján a csapatok levonhatják az első következtetéseket a teljesítményükkel kapcsolatban. A Red Bullnál biztosan többet vártak, miután az Osztrák Nagydíjon nem sikerült nekik a pontszerzés, majd a Stájer Nagydíjon és a Magyar Nagydíjon is egyértelmű vereséget szenvedtek a Mercedestől.

A Hungaroringen ráadásul útvesztőbe kerültek az autó beállításai terén is, ezért elhasználták a két túlórázási lehetőség egyikét, de így is gyengén szerepeltek az időmérőn. A futamon Max Verstappen bravúros rajtja és Valtteri Bottas visszaesése lehetővé tette, hogy a holland pilóta a 2. helyen érjen célba, de ez volt az elérhető legjobb eredmény a számára.

A Red Bull a nyers tempó terén egyelőre nincs a Mercedes szintjén Forrás: AFP/Darko Bandic

„Akadnak anomáliák az autóval kapcsolatban – ismerte el Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az Auto Motor und Sportnak. – Az aerodinamika nem úgy viselkedik, ahogy azt vártuk, és keményen dolgozunk, hogy megértsük ennek az okát. Viszont, azt gondolom, hogy az autó alapjai rendben vannak, csupán ki kell nyernünk belőle a tempót, amit a szimulációk ígérnek.”

Horner a futam után elmondta, az autó versenytempója jobb az időmérőn, a stratégiai döntések terén résen vannak, de akadnak fejlesztések, amelyek az előszezoni tesztelés eredményeivel összevetve nem az elvártak szerint viselkednek. „Át kell nézzük a begyűjtött adatokat, és meg kell értenünk a helyzetet még Silverstone előtt.”

Russell autója gyorsabb volt a hétvégén, mint Latifié Forrás: 2020 Pool/2020 Pool/Joe Klamar

Az élcsapatok mögött, a középmezőnyben is hasonló a helyzet: a Williams teljesítményigazgatója, Dave Robson szerint „erőteljes” fejlesztések jöhetnek még, a következő versenyekre érkező újításokkal megcélozzák az időmérő harmadik szakaszát is, és a brit szakember elárulta, az eddigi versenyekkel ellentétben mindkét pilóta autóját felszerelik az új alkatrészekkel.

„Van egy fejlesztési csomagunk, amit váltogattunk a két autó között az elmúlt versenyeken, mert csak egy garnitúra volt belőle. Ezen a hétvégén George [Russell] kapta meg, és szerintem ez is szerepet játszott. Elég erőteljes itt a hatása, Nicholas [Latifinek] talán ezért volt itt nehezebb dolga George-hoz képest.”

Ocon kört kapott Hamiltontól a Magyar Nagydíjon Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene - Formula 1

A Q3-ra hajt a Renault is, de Esteban Ocon szerint erre jelenleg csak akkor van esély, ha mindent kihoznak az autóból és a pilóták is tökéletesen vezetnek. A francia pilóta úgy vélte, nem mindig sikerül eltalálni a beállításokat, de ezen is segíthetnek a fejlesztések, amelyeket a következő versenyekre vár.

„Remélem, javítják majd az általános teljesítményt. Nem tudom pontosan, hogy mi várható. Világosan meghatároztuk a területet, amin dolgoznunk kell. Nem fogok belemenni a részletekbe, de tudjuk, hol kell fejlesztenünk az autón. Remélhetőleg ezek megoldják a problémáinkat. Majd meglátjuk” – összegzett Ocon.