Befagyaszthatja az állást a Magyar Nagydíjon a Mercedes és a Racing Point

Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes, Magyar Nagydíj
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 18: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 leads teammate Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 during qualifying for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 18, 2020 in Budapest, Hungary. (Photo by Darko Bandic/Pool via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Csatázhat a győzelemért a Mercedes két pilótája a Magyar Nagydíjon, de eltérő boksztaktikákra nem számíthatnak. A Racing Pointnál a csapatutasítás sem kizárt a lehető legjobb eredmény elérése érdekében.

A két Mercedes és a világbajnoki címvédő tavalyi modelljére feltűnően hasonlító Racing Point-autók kezdhetik az első két sorból a 35. Forma-1-es Magyar Nagydíjat, ráadásul száraz pályás verseny esetén nem a lágy, hanem a közepes keverékű abroncsokkal indulhatnak a futamon, ami várhatóan taktikai előnyt jelent.

A pole pozíciót új pályacsúccsal Lewis Hamilton szerezte meg, de szorosan ott volt a nyomában volt a pontverseny éllovasa, Valtteri Bottas. A rózsaszín autók a mezőny többi részéhez hasonlóan nagy hátrányba kerültek, de így is simán legyőzték a két Ferrarit, Max Verstappent, valamint a két McLarent is.

Hamilton és Bottas indul az élről a Hungaroringen Forrás: 2020 Pool/2020 Pool/Darko Bandic

Mindkét istálló számára fontos lehet a Magyar Nagydíj, hiszen a Mercedesek a meggyőző ausztriai futamok után ismét komoly csapást mérhetnek a Hungaroringen gyengélkedő Red Bullra, a Racing Pointok pedig közvetlen ellenfeleik, a Ferrari és a McLaren ellenében javíthatják a pozícióikat.

Ez alapján nem meglepő, hogy Toto Wolff és Otmar Szafnauer sem akarja, hogy versenyzői egymással csatározzanak és ezzel veszélybe sodorják a pontok maximalizálását. Wolff a szombat délutáni sajtóbeszélgetésén leszögezte, hogy Hamilton és Bottas megvívhat egymással, de alternatív boksztaktikára nem számíthatnak.

– kezdte Wolff az online sajtóbeszélgetésen, ahol a GPhírek is jelen volt – De az ellenfelekkel vívott csatáink azt jelentették, hogy nem akartuk büntetni egyik versenyzőnket sem azzal, hogy alternatív taktikával kelljen mennie. Eljuthatunk arra a pontra, hogy a győzelmek érdekében megtesszük, de az eltérés lenne a múltbéli gyakorlathoz képest. Egyelőre tartjuk magunkat az eddigi eljáráshoz.”

A Mercedesnél gyaníthatóan egy kerékcsere lesz, bár a Pirelli kettőt is elképzelhetőnek tart Forrás: Daimler AG/Steve Etherington/Mercedes-Benz Grand Prix Ltd./Steve Etherington

A probléma már az idénynyitó Osztrák Nagydíjon felmerült, amikor Hamilton a rádión és a futam után is azt mondta, hogy nem akart ugyanolyan gumi- és boksztaktikával menni, mint az előtte haladó Bottas, de elismerte, hogy nem egyeztetett erről előre a csapattal, és ő is megerősítette, hogy a Mercedesnél általában mindkét pilóta ugyanazt a taktikát követi.

Wolffnak felidézték, hogy a 2014-es Bahreini Nagydíj máig emlékezetes Hamilton és Nico Rosberg csatája miatt, de ő azt felelte, a sikerek ellenére az számukra „kellemetlen” év volt, mert eszkalálódott a két pilóta közötti konfliktus. Úgy vélte, az eredményeik alátámasztják, hogy jó megközelítést alkalmaznak a versenyzőik kezelése terén.

– mondta, és hozzátette, a fölény ellenére nem írja le a Hungaroringen gyengélkedő Red Bullt. – Az idei harmadik versenyhétvégénél tartunk, van még hátra talán tizenöt, és nem akarom lazára venni. Nem akarok itt könnyelmű döntést hozni, és értékes pontokat eldobni, hogy aztán bolondot csináljak magamból, ha a Red Bull visszavág a szezon vége felé.”

A Mercedes két pilótája a legesélyesebb a győzelemre Forrás: Daimler AG/Steve Etherington/Mercedes-Benz Grand Prix Ltd.

„Nem mondok nemet az alternatív versenystratégiákra, de nem vagyok biztos abban, hogy ezt be akarom vetni a Magyar Nagydíjon. Az biztos, hogy meg fogjuk vitatni a pilótákkal és a mérnökökkel. Erről már Ausztriában is volt szó a pilótákkal, és érezzük, hogy ez jót tenne a Forma-1-nek, úgyhogy talán döntés születik erről, de alaposan meggondoljuk.”

A Racing Pointnál nem kizárt a csapatutasítás

A Mercedes álláspontjánál egyszerűbb képet festett Otmar Szafnauer, a 3-4. helyről rajtoló Racing Point csapatfőnöke. Kijelentette, a pilótáiknak a korábban megbeszélt eljáráshoz kell tartaniuk magukat, hagyniuk kell helyet egymásnak, főleg a kritikus első két kör során. Vasárnap külön is felhívják a figyelmüket arra, hogy a csapat érdeke az első.

Stroll a 3. helyről kezd, Pérez rosszullétre panaszkodott az időmérő után, de kemény ellenfélnek ígérkezik Forrás: Motorsport Images/Andy Hone

„Ezeket a dolgokat megbeszéljük velük, aztán meglátjuk, hogyan alakul a verseny. Emlékezni kell arra, hogy ez csapatsport, a lehető legtöbb pontot akarjuk szerezni” – felelte, amikor arról kérdezték, szóba jöhet-e a csapatutasítás a versenyen.

„Továbbra is arra számítok, hogy meg kell küzdenünk a körülöttünk lévőkkel. A Ferrari mindig jól szerepelt itt, most pont mögöttünk vannak a rajtrácson. Nem tudni, mi lesz a rajtnál, úgyhogy majd meglátjuk.”