A "paranoiás" Mercedes is fejlesztésekkel készül az idénynyitóra

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Barcelona teszt 2. nap
BARCELONA, SPAIN - FEBRUARY 20: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 on track during day two of F1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 20, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Ferrarival kapcsolatos pletykák után a Mercedes technikai igazgatója megerősítette, hogy már az első versenyre elvisznek olyan fejlesztéseket, amelyek Melbourne-re még nem álltak készen.

Két hét múlva ilyenkor már lezajlott az első szabadedzés a Forma-1 2020-as idénynyitóján, ami a koronavírus miatt március helyett július elején, Ausztriában zajlik majd. A csapatok az elmúlt hónapok során nagyrészt kényszerszabadságot töltöttek, de a Ferrari háza tájáról így is érkeztek hírek motor- és sebességváltó-fejlesztésről, és közben a Mercedesnél sem tétlenkedtek.

„A pályán zajló akciókra éhes szurkolóknak talán távolinak tűnik az első osztrák verseny, számunkra aggasztóan közeli” – árulta el James Allison, a Mercedes technikai igazgatója egy videóban, amit még a nemrég megtartott pályateszt előtt rögzítettek, de csak pénteken közöltek a csapat Youtube-csatornáján.

Sok ötlet van az idei Mercedes továbbfejlesztéséhez Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

„Borzasztóan paranoiások vagyunk, hogy jól használjuk a ránk váró heteket, és biztosítsuk, hogy a kényszerszünet nem billent ki minket a szokásos egyensúlyunkból és felvegyük azt a tempót, amit megszokunk a téli tesztelés végére, egy normális szezonkezdet előtt” – árulta el a szakember, aki már korábban is beszélt arról, mennyire furcsa volt a számára a hirtelen jött leállás.

A kényszerszünet alatt a csapatok gyárai nagyrészt zárva tartottak, de ez sem akadályozta meg teljesen a mérnököket abban, hogy gondolkodjanak, és újításokkal foglalkozzanak.

„Képzeljék el, hogy az autó, ami Ausztráliában versenyzett volna, már [tavaly] karácsony környékén kialakult – emlékeztetett. – Az egész január, február és március azzal telt, hogy gyorsabbá tegyük a szélcsatornában és a tervezői részlegen. Sok ötletünk van, ezek közül több is már a tervezőirodában volt, mielőtt kilenchetes leállásra kényszerültünk.”

Allison szerint a negyedévet felölelő munkát a lehető leggyorsabban megpróbálják átültetni a gyakorlatba, és azt reméli, hogy az újdonságok töredéke már Ausztriában is megjelenik az autón, és utána is a lehető leggyorsabban bevetnék az elkészült frissítéseket. Érdekesség, hogy közben ügyfelük, a Racing Point mindössze egy nagyobb fejlesztési csomagban gondolkodik.

A technikai igazgató úgy véli, mentális szempontból a versenyzők számára nehezebb volt megélni a leállást, mert érzelmileg ők hajlamosabbak nagyobb kilengésekre.

„Felkészültek a szezonkezdetre aztán Melbourne-ben lefújták az egészet, szerintem ezt a versenyzők nehezen viselték. A rugalmasságuk és a versenyszellemük jele lesz, hogy élénken és életerősen térnek majd vissza a munkába, ami már a kezdetektől szükséges lesz. Nem kételkedem, hogy Lewis [Hamilton] és Valtteri [Bottas] is készen áll majd, amikor Ausztriában ez számítani fog.”