Schumacher különleges autóját is elárverezik a koronavírus miatt

Forma-1, Race of Champions, Sebastian Vettel, Red Bull Racing, Michael Schumacher, Mercedes AMG Petronas
Sebastian Vettel and Micheal Schumacher are seen during the Race of Champions 2011 in Duesseldorf, Germany on December 3rd, 2011 // Flo Hagena / Red Bull Content Pool // P-20120217-06214 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Újabb különleges relikviákat ajánlottak fel a koronavírus elleni küzdelem támogatására az FIA aukcióján. Michael Schumacher overallja és egyik különleges versenyautója is kalapács alá kerül.

Az autóversenyzésben érdekeltek is segítik a koronavírus elleni küzdelmet: brit F1-es csapatok légzést segítő eszközöket fejlesztettek ki Angliában és Olaszországban, valamint az FIA vezetésével jótékonysági árverést is szerveznek, amely során június 15-22. között különböző relikviák és élmények kerülnek kalapács alá.

Az eddigi legizgalmasabb darabról már beszámoltunk, de a Bajnokok tornája (Race of Champions) szervezői is előrukkoltak egy érdekességgel. Felajánlották azt a RoC Buggyt, amit Michael Schumacher és Sebastian Vettel vezetett a gálaversenyeken.

Schumacher a RoC Buggy volánja mögött 2007-ben, Londonban Forrás: Getty Images/2007 Getty Images/Ryan Pierse

Érdekesség, hogy Schumacher egyéniben sohasem tudta megnyerni a különböző kategóriák kiválóságait felvonultató tornát, Sebastian Vettellel közösen viszont hatszor is elhódította a Nemzetek Kupáját, a párosuk lényegében verhetetlennek bizonyult.

Schumacher igazi specialista volt a különleges járművel, részben azért, mert bár sokkal jobb a rugózása, ez hasonlított leginkább a nyitott karosszériás formulaautókra.

Az autó elárverezéséből befolyó bevétel a Nemzetközi Vöröskereszt és a Nemzetközi Vörös Félhold mozgalmakhoz kerül. Szintén Schumacherhez köthető egy másik relikvia, az 1998-as Spanyol Nagydíjon viselt overallja és aláöltözete. A német pilóta a 3. helyen ért célba a futamon a két McLaren-Mercedes mögött.

Schumacher autói egyre értékesebbek

Noha itt most nem F1-es autókról van szó, érdemes megjegyezni, hogy az elmúlt évek során Schumacher és Ayrton Senna egykori versenyautói rekordösszegekért keltek el. Megkérdeztünk egy amerikai Ferrari-tulajdonost, Bud Moellert, hogy szerinte tartós lesz-e a folyamat.

A 2001-es Magyar Nagydíjon győztes F2001-es rekordáron kelt el Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Christina Horsten

„El kell ismernünk, hogy az autókkal kapcsolatban a történelem elég jól előirányozza a jövőt. A híres versenyzők autói mindig is drágábbak voltak vagy többet értek, de nagyon nehéz megjósolni, hogy mikor kezd el emelkedni ezeknek az autóknak az értéke. Sok embert ismerek, akik F1-es autót vásároltak, aztán 5-10 éve nem is használják őket, hanem a saját garázsukban állnak. Ők a történelem látványos darabjaiként élvezik az autókat, ami szép és rendben lévő dolog. Ezeket a gépeket viszont versenyzésre tervezték, és én úgy gondolom, vissza kell vinni őket a pályákra. Miért ne adjuk el őket, hogy valaki más is élvezhesse ezt.

„Nehéz meghatározni, hogy mennyit kellene érnie egy világbajnok által vezetett autónak, amikor egy szezonra összesen 6-8-at építenek belőlük, és ez hogyan viszonyul mondjuk a Ferrari 250 GTO-hoz, amit kiváló pilóták vezettek, de sokukra nem is emlékszünk, az autó viszont 70 millió dollárt ér, és 38 létezett belőle. Ez alapján a Forma-1-es autóknak tízmilliókat kellene érniük, de itt még nem tartunk. Sok sikert annak, aki befektetésnek vásárol ilyesmit, én inkább azt kívánom, hogy olyan pilótához kerüljenek, akik újra pályára lépnek velük.”