A felkészülés terén a McLaren nem követi a Mercedes és a Ferrari példáját

Forma-1, McLaren Racing
14 ALONSO Fernando (spa), McLaren Renault MCL33, 02 VANDOORNE Stoffel (bel), McLaren Renault MCL33, during the 2018 Formula One World Championship, Grand Prix of Hungary from July 26 to 29, Hungaroring, Budapest - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A Mercedesszel és a Ferrarival ellentétben a McLaren nem tud tesztelni a júliusi szezonkezdet előtt, de alacsonyabb osztályú autókkal és szimulátorokkal igyekeznek felkészíteni a pilótáikat.

Privát tesztekkel készülnek a Mercedes és a Ferrari versenyzői a Forma-1-es szezon júliusi kezdetére. A szabályoknak megfelelően legalább kétéves autóval léphetnek pályára az istállók, a világbajnoki címvédő kedden Silverstone-ban teszi ezt a 2018-as W09-essel, a Ferrari pedig Fioranóban készül erre az SF71H-val.

Lando Norris már a múlt héten visszatért nevelőistállójához, a Carlinhoz, hogy egy F3-as autó volánja mögött kezdje meg a visszaszokást. F1-es tesztre azonban várhatóan nem lesz lehetősége, legalábbis Andreas Seidl csapatfőnök szerint.

A McLaren nem tervezi, hogy előveszi a Renault-motorral szerelt 2018-as MC33-ast Forrás: DPPI/Florent Gooden

„Sajnos a hajtásláncok terén, az elmúlt évek során történt változások miatt nincs lehetőségünk arra, hogy kétéves autót működtessünk – fogalmazott a Sky Sports műsorában. – Viszont, ahogy már láthatták is, Lando gokartozott és tesztelt is [F3-as autót], erre készülünk Carlos [Sainz] esetében is, hogy felkészítsük a pilótáinkat. Természetesen némi szimulátoros munkát is elvégzünk velük.”

Seidl nem fejtette ki, hogy miért okoz problémát a McLarennek a motorszállító-váltás,

mivel a szabályoknak megfelelő, 2018-as autójukat már a Renault erőforrása hajtotta, miután a Hondától a 2017-es szezon végén megváltak. A probléma elsősorban a Red Bullt érintené, ami tavaly váltott Renault-ról Hondára, de az energiaitalos istálló gyakran futtat még V8-as Renault-motorokkal szerelt autókat különböző bemutatókon.

Kubica egy 2012-es Lotus-Renault-val kezdett tesztelni a visszatérése előtt Forrás: Renault Sport Racing

2017-ben Robert Kubica szintén egy 2012-es Lotus-Renault-val kezdte meg az F1-es tesztelést a visszatérése előtt. Ezeknél természetesen a hibrid rendszer menedzselésére nincs szükség, de a sebességérzetet és a fizikai megterhelést képesek reprodukálni.

A pilóták mellett a csapatoknak a személyzetüket is fel kell készíteniük az idei, rendhagyó szezonra. A Mercedes gyárában már lehetett látni, hogy a dolgozók megpróbálnak egymástól távolságot tartani és védőmaszkokat viselnek. Seidl szerint világos a számukra, hogy mit kell tenniük.

„Az FIA és a Forma-1 által kidolgozott folyamatok terén tisztázott, hogy mit kell végrehajtanunk az osztrák versenyhétvégén – nyilatkozta. – Most egyszerűen az a fontos, hogy a következő három-négy hét során az előkészületekre összpontosítsunk és lehetőleg jól kezdjünk Ausztriában.”