A Williams után a McLaren is elzálogosíthatja történelmi autóit

Forma-1, Ayrton Senna, Belga Nagydíj, McLaren, 1991
Ayrton Senna, McLaren-Honda MP4/6, Grand Prix of Belgium, Spa-Francorchamps, 25 August 1991. (Photo by Paul-Henri Cahier/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Égető szüksége van anyagi forrásokra a McLarennek, amely hiába kért kölcsönt a brit kormánytól. Most azt tervezik, hogy a Williams példájára a gyárukra és korábbi Forma-1-es autóikból álló kollekciójukra vesznek fel kölcsönt.

A Williams után a Forma-1 másik nagymúltú brit csapata is elzálogosíthatja gyárépületét és történelmi autóit, hogy biztosítsa túlélését a koronavírus-járvány okozta nehéz gazdasági helyzetben. A Sky News információi szerint a McLaren és tanacsádócége, a JP Morgan a Williams példáját követnék.

A grove-i istálló részben az egyébként a McLarenben tulajdonrésszel rendelkező Michael Latifitől, a Williamsnél versenyző Nicholas Latifi milliárdos édesapjától vett fel kölcsönt, több mint 100 autóból álló történelmi gyűjteménye pedig fedezetként szolgál.

A McLaren Technology Centre is zálogba kerülhet, hogy a McLaren pénzhez jusson Forrás: Getty Images/David Goddard Coppyright 2017/David Goddard

Hogy mennyire szüksége van a pénzre a McLarennek, azt jól jelzi, hogy nemrég a brit kormánytól kért segítséget, az üzleti-, energiaügyi- és ipari stratégiáért felelős minisztérium (BEIS) azonban elutasította a 150 millió fontos kölcsönkérelmet. A megoldást a gyárépület és a történelmi F1-es kollekció egy részének elzálogosítása jelentheti, a Sky News szerint előbbi 200, utóbbi 250 millió fontot ér.

Utóbbi összeg nem csoda, hiszen olyan autók is részei a gyűjteménynek, amelyekkel az istálló korábban világbajnoki címet nyert, nem egy modellel pedig a néhai Ayrton Senna versenyzett.

A McLaren egyelőre nem kommentálta a Sky News értesüléseit, az Autosportnak egy szóvivője azt nyilatkozta, hogy „mint sok más céget, a McLarent is komolyan érinti a jelenlegi járvány, ezért különböző lehetőségeket vizsgál a tőkeszerzésre a rövidtávú akadályok leküzdéséhez." A McLaren a kölcsönt akkor fizetné vissza, amikor az F1-es idény beindulásával újra bevételekhez jut, valamint a McLaren Automotive által felügyelt autóeladások is újra fellendülnek.

Ayrton Senna a McLaren MP4/6 volánja mögött 1991-ben Forrás: Getty Images/Paul-Henri Cahier/Paul-Henri Cahier

Ami a történelmi autókat illeti, 2017-ben egyébként egy részüket már bevonta a csapat egy üzletbe. A korábbi csapatfőnök Ron Dennis tulajdonrészét akarta kivásárolni az istálló, biztosítékként pedig a kollekció 13 darabja szolgált, hogy Dennis megkapja a tulajdonrészéért járó 37,5 millió fontot. Olyan autók kerültek volna a korábbi csapatfőnök tulajdonába, ha a McLaren nem fizet, mint Niki Lauda 1984-es, Alain Prost 1989-es, Ayrton Senna 1990-es és 1991-es, Mika Häkkinen 1998-as és 1999-es, valamint Lewis Hamilton 2008-as világbajnok versenygépe, de rajta volt a listán az az 1993-as MP4/8-is, amellyel Senna utolsó versenyét nyerte pályafutása során.