A Forma-1 koronavírus-járvány által megtépázott jövőjét biztosítandó, az F1 vezetői, az FIA és a csapatok a költségek drasztikus csökkentésének kidolgozását folytatják. Ebbe beletartozik a jövőre életbe lépő költségplafon is, amelyet több istálló 100 millió dollár körülre szeretne levinni, a Ferrari azonban ebbe nem megy bele.
A maranellóiak előhúzták a történetük során már oly sokszor kijátszott ütőkártyát, és még ha a korábbiaknál szofisztikáltabb módon is, de belengették, hogy kiszállnak az F1-ből. Bernie Ecclestone szerint ha megtennék, az a sportágnak lenne nagyobb veszteség.
Ecclestone-nal az Autocar készített hosszabb interjút, amelynek során természetesen a Ferrari is szóba került. A Forma-1 korábbi ügyvezető igazgatója elmondta, hogy soha nem érdekelte, ha valaki szerepet játszik, így annak sem tulajdonított nagy jelentőséget, amikor a Ferrari az ő idejében fenyegetőzött a kiszállással. „Nem vettem tudomást róla. Olyan ember vagyok, aki nem vesz tudomást másról, csak arról, amit ő akar. Ha a Ferrari ki akart szállni, akkor meg kellett volna tenniük. Soha nem tették meg, valójában pedig csak jó emlékeim vannak Mr. Ferrariról. Mindig az igazat mondta nekem, még akkor is, amikor mindenki másnak annak az ellenkezőjét."
Ecclestone arról is kifejtette a véleményét, hogy ha a maranellóiak valóban elhagynák a sportágat, az nekik lenne kisebb csapás.
Szerintem a Forma-1 Ferrari nélkül egyáltalán nem lenne jó. A Ferrari-márka viszont olyan erős, hogy kisétálhatnak a Forma-1-ből, és még akkor is hatalmasak lennének.
Még olyankor is, amikor éppen nem nyernek, megkérdezhetünk az utcán bárkit, hogy ki lett legutóbb a világbajnok, és azt fogja mondani, hogy a Ferrari."
Mióta a Liberty Media gyakorlatilag kirúgta, Ecclestone előszeretettel bírálja a modern Forma-1-et. Mint mondja, nem a versenyzéssel van baja, mert az szerinte semmivel sem jobb vagy rosszabb, mint régen, hanem inkább azzal, ahogyan a csapatok és az egész cirkusz működik. Ezen kívül a technológia szerepét is csökkentené.
„Visszatérnék a szívómotorokhoz, amelyeknek van hangja és izgalmasak.
A jelenlegi motorok mérnöki szempontból a valaha volt legjobbak, de nem látom, hogy miként hoznák lázba a közönséget.
Mi érdekli a nézőket, hogy mennyit fogaszt egy motor, vagy hogy hány lóerős? A sportág valaha magában foglalta a mérnöki fejlődést, és izgalmas tudott lenni. Ma a mérnöki színvonal nagyszerű, de szórakoztató mindez? Én nem hiszem."
Ami a csapatok működését illeti, Ecclestone-t különösen a munkaadójuk által kontrollált versenyzők zavarják.
„Akkor leszek igazán ideges, amikor sétálni látok egy pilótát, és ott van mellette egy fiatal sajtós egy mikrofonnal vagy valamivel, és csak arra vár, hogy a versenyző mit mond. Ha a fickó fel akar robbani és mondani akar valamit, hagyják neki! Olyan, mintha felügyelő lenne mellette, hogy ne kerüljön bajba. Abba kell hagyni, hogy megmondják a versenyzőnek, hogy mit tegyen! Sportembereket akarok látni a határon küzdeni. Nem annyira, hogy balesetet szenvedjenek, de rendes kerék a kerék elleni csatát. És ha félresiklik valami? Emlékezzünk, amikor Nelson [Piquet] kiszállt az autóból, és elkezdte ütlegelni Eliseo Salazart, miután összeütköztek. Az emberek imádták, mert emberi volt."