Vágólapra másolva!
A költségcsökkentés jegyében elhalasztották a Forma-1 új technikai szabályainak bevezetését 2022-re, a jelenlegi autók továbbfejlesztése azonban veszélyes lehet. Jövőre korlátozások jöhetnek.

Minden idők leggyorsabb szezonjára készül a mezőny 2020-ban, mivel nem történtek érdemi szabályváltozások és a gumik is egyformák a tavalyi specifikációval, ráadásul a várhatóan lassabb autókat eredményező műszaki reformokat 2021-ről 2022-re halasztották.

A Pirellinél viszont attól tartanak, hogy ha a gumik jövőre is változatlanok maradnak, a továbbfejlesztett autók veszélyessé válhatnak, ezért a csapatok technikai delegáltjai egyeztetni kezdtek arról, hogy jövőre korlátozásokkal próbálják kordában tartani a tempót.

Az idei F1-es autók nagyon kiforrottak, jövőre visszafoghatják a teljesítményt Forrás: Daimler AG/Sebastian Kawka

A Racefans értesülése szerint változhat a karosszéria, a padlólemez és a szárnyak kialakítása is annak érdekében, hogy csökkenjen a leszorítóerő, így a gumikat érő terhelés is. A portál úgy tudja, a szakértők megállapodásra jutottak, és a jövő héten várhatóan a csapatfőnökök is elfogadják a tervezetet.

Arról egyelőre nem született döntés, hogy pontosan milyen formában engedélyezik majd jövőre a fejlesztéseket.

Továbbra is napirenden van, hogy visszahozzák a korábban az erőforrások kapcsán alkalmazott zsetonrendszert, így a csapatok csak a meglévő zsetonjaik erejéig módosíthatnák az autóikat, ezzel is visszafogva a költekezést.

Az már korábban eldőlt, hogy a Forma-1-ben jövőre költségplafont vezetnek be az eredetileg megszabott, 175 millió dollár helyett egyelőre 150 millió dolláros összeggel, de több csapat is lobbizik azért, hogy ezt még tovább csökkentsék, a Ferrari viszont ellenáll. A Red Bull az ügyfélautók bevezetését javasolja, ennek viszont úgy tűnik, nincs támogatása.