Ferrari: Nem egységes költségvetési plafont kell meghatározni

Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Barcelona teszt 4. nap
BINOTTO Mattia (ita), Team Principal & Technical Director of the Scuderia Ferrari, portrait during the Formula 1 Winter Tests at Circuit de Barcelona - Catalunya on February 26, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Mattia Binotto úgy véli, nem lenne jó, ha a különböző módon működő istállóknál ugyanazt a költségvetési korlátot vezetnék be. A Ferrari csapatfőnöke szerint mindez hátrányosan érintené a gyári csapatokat.

A koronavírus-járvány miatt az első kilenc futamot már elhalasztották vagy törölték, a szezon pedig legkorábban a június végén esedékes Francia Nagydíjjal kezdődhet. Az elmaradt versenyek miatt a csapatoknak hatalmas bevételkiesést kell elkönyvelniük, emiatt pedig igyekeznek minél jobban visszaszorítani a kiadásokat.

Az egyik legfontosabb kérdés, hogy jövőre végül mekkora lesz a költségvetési sapka. Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója nemrég elárulta, a csapatok abban már megegyeztek, hogy az eredetileg 175 millió dolláros határt 150 millióra viszik le. Sajtóértesülések szerint a Ferrari és a Red Bull ágál az ellen, hogy ennél is lejjebb menjenek. Mattia Binotto, a maranellóiak csapatfőnöke most leszögezte, ő is tudja, hogy jelen helyzetben a költségcsökkentés a legfontosabb eszköz.

Binotto ellenzi az egységes költségvetési plafont Forrás: NurPhoto via Getty Images/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

„Nyilvánvaló, hogy a mostani szituáció nyugtalanító – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Tökéletesen tisztában vagyunk vele, hogy néhány csapat nehézséggel küzd, és tudjuk, hogy a költségvetéssel kezdenünk kell valamit. A kiadások csökkentése az első, amivel minden egyes istálló túlélését biztosíthatjuk.”

A svájci szakember ugyanakkor nem ért egyet azzal a koncepcióval, miszerint mindenkinek ugyanakkora büdzséből kelljen gazdálkodnia.

A csapatok működésében ugyanis jelentős különbségeket lehet felfedezni azon a téren, hogy az alkatrészeket milyen arányban gyártják le saját maguk, illetve szerzik be máshonnan.

– magyarázta. – Mások pedig ügyfélcsapatok, akik bizonyos alkatrészeket megvásárolnak, ők teljesen más módon működnek. Amikor a költségvetési limitről beszélünk, nem szabad elfelejtenünk, hogy eltérő helyzetben vagyunk. Fontos lenne, hogy megtaláljuk azt a közös nevezőt, ami tudja kezelni a különbségeket. Talán az lenne a megoldás, ha a plafon nem mindenkinél ugyanott lenne.”

A Ferrarival ellentétben a Haas az alkatrészek többségét más forrásból szerzi be Forrás: NurPhoto via Getty Images/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

Binotto hozzátette, az eddigi tárgyalások konstruktívak és előremutatóak voltak. A Ferrari csapatfőnöke ugyanakkor leszögezte, még mindig vannak megoldásra váró feladatok. Éppen emiatt nem szabad abba a hibába esniük, hogy az érzelmek által vezérelt döntéseket hozzanak, ehelyett a realitás talaján kell maradniuk.