Vágólapra másolva!
A Haas számítógéppel generált képeket tett közzé a 2020-as autójának megjelenéséről, ami a csapat eredeti arculatát viseli, de a színek megújult összeállításban tértek vissza. Az igazi autó csak a tesztelés első napján lát napvilágot, a pilótapáros változatlan marad.

Visszatér a fekete-szürke-piros színösszeállításhoz a Haas F1-es csapat, miután tavaly nem egész egy szezon után szakítottak a korábbi főszponzorral. Az istálló ismét az alapító, Gene Haas CNC-gépeket készítő vállalatának színeit viseli, de teljesen megújult arculattal.

Ez a csapat által csütörtökön nyilvánosságra hozott, számítógéppel generált képeken látható. A Haas az első csapat az idén, ami mutat valamit a 2020-as autójáról, mielőtt azt nyilvánosan is leleplezik a 2020. február 19-én kezdődő tesztelés reggelén.

Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render

A képek a színösszeállítás mellett nem árulnak el túl sok praktikus részletet, mivel nem tudni, hogy mennyire tükrözik az autó valódi állapotát, és azt sem, hogy a renderelt modell a fejlesztés melyik fázisa alapján készült, feltehetőleg egy korábbi változatot idéz. Günther Steiner csapatfőnök később a Twitteren megerősítette, hogy csak a színösszeállítást mutatták be.

Az istálló pilótapárosa változatlan marad, az autót először Kevin Magnussen vezetheti, Romain Grosjean csütörtökön kap lehetőséget, pénteken pedig fél-fél napot kapnak a versenyzők.

„Örömmel látom, hogy az autó ismét a Haas Automation színeit viseli, mindenképpen ez az a külső, amivel az emberek azonosítják [a csapatot] – nyilatkozta Gene Haas, az istálló alapítója. – Remélem, hogy a VF-20-as révén visszatérhetünk abba a formába, amit 2018-ban élveztünk, ekkor az 5. helyen zártunk a konstruktőri világbajnokságban, míg a 2019-es szezon kemény megpróbáltatás volt.”

Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render
Forma-1, Haas VF-20 render

„Mi is keresztülmentünk azon a tanulási folyamaton, amelyet előbb-utóbb minden Forma-1-es csapatnak meg kell tennie. Bízom abban, hogy megtanultuk a leckét és a VF-20-as ezáltal versenyképesebb nevező lehet. Fontos a számomra, hogy ismét bekerüljünk a mezőny sűrűjébe, rendszeresen pontokat szerezzünk. Bizonyítottuk már, hogy a szervezetünk képes erre.”

Günther Steiner csapatfőnök kijelentette, a stabil szabályok lehetővé tették, hogy jobban kiismerjék az autó működését, ezt is felhasználták a tervezés során.

„A tavalyi év olyan visszaesést hozott, amit sohasem kívántam, de az ember tanul ilyen helyzetekből. Mi is megtettük, mindannyian. A csapatnál mindenkinek magába kellett néznie, hogy rájöjjünk, hogyan legyünk jobbak. Alig várom már, hogy lássam a VF-20-ast a pályán. A tesztelés során sok megtett kilométert, megbízhatóságot és jó tempót is szeretnénk” – nyilatkozta az olasz szakember.