Akár tetszik, akár nem, 2021-től nagyobbak lesznek az F1-es gumik

Forma-2, Pirelli gumik 2020
AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY - SEPTEMBER 07: Jean Alesi tests the new Pirelli 18 inch tyres for next seasons F2 Car during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on September 07, 2019 in Autodromo Nazionale Monza, Italy. (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)
Vágólapra másolva!
Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős igazgatója előre leszögezte, a csapatoknak az idén nem lesz beleszólása abba, hogy akarják-e az új, 18 colos kerekeket 2021-től. A szakember örül neki, hogy minden csapat épít átmeneti versenygépet.

Nem csak a csapatoknak, hanem a Pirellinek is komoly kihívást jelentenek a 2021-es szabályok, hiszen jövőre a 13 colos felniket felváltják a 18 colosak, ezek bevezetését pedig az idén átfogó tesztprogram előzi meg. Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője megerősítette, hogy mind a 10 csapat épít olyan hibrid autót, amelyek lehetővé teszik az új, nagyobb gumik tesztelését, valamint előre leszögezte, hogy akkor is 18 colos kerekeken fog versenyezni a mezőny 2021-ben, ha a csapatoknak azok nem fognak tetszeni.

A Forma-2-ben már az idén 18 colos abroncsokon versenyeznek Forrás: Sam Bloxham / LAT Images

A Pirelli tavaly szeptemberben, a Renault-val tesztelte először a 2021-es gumikat a Paul Ricardon, az idei évre pedig 25 tesztnapot tervez, amelyeket követi a szezon végi, ezúttal kettő helyett háromnapos abu-dzabi teszt.

– nyilatkozta Isola az Autosportnak.

Mivel az idén nem lesznek szezonközi tesztek, a februári szezon előtti gyakorlás után legközelebb Abu-Dzabiban köröz együtt a mezőny versenyhétvégén kívül. Hogy megfelelően ki tudják értékelni a 2021-es gumikat,

azon a teszten legalább egy napot olyan versenyzőnek kell majd a hibrid autót vezetnie, aki legalább egy versenyen részt vett 2020-ban,

egy napra pedig kötelező lesz újonc pilótát a volánhoz ültetni. Utóbbit idei, 13 colos kerekeken futó autóval is megtehetik a csapatok, mindhárom napon azonban nem tesztelhetnek 2020-as kocsival.

Abu-Dzabiban meg lesz kötve a csapatok keze a fiatal pilóták szerepeltetésével Forrás: Joe Portlock / LAT Images/Motorsport Images

Tavaly a csapatoknak annyira nem jött be a Pirelli erre az évre szánt terméke, hogy végül megvétózták azok bevezetését, és maradtak a 2019-es változatnál.

Isola már előre jelezte, hogy ilyesmire az idén nem lesz lehetőség, akkor is jönnek a 18 colos felnikre szerelt abroncsok, ha azok nem nyerik el az istállók tetszését.

Ilyesmitől egyébként egyelőre nem tart, az eddigi visszajelzések ugyanis pozitívak. „Szerencsére tavaly már teljesítettünk három tesztet [a 18 colos kerekekkel]. Az első visszajelzések elég jók, úgyhogy az idén nem számítok meglepetésekre. Nyilván jövőre az autók is mások lesznek, a 18 colos felnikhez tervezik őket, ezért 2021-ben egy új termékkel fogunk előállni, nem térünk vissz a 13 colos változathoz"

Egy hibrid autóval, első alkalommal, hogy ezt az autót pályára küldték, először tesztelve a 18 colos kereket, felniket, mindent, az ember problémákra számít és általában fél napra vagy annál is többre félbe kell szakítania a körözést. Nekünk azonban egyáltalán nem voltak problémáink. Két nap alatt teljesítettük a teljes programot, több mint 1000 km-t tettünk meg, úgyhogy igen produktív teszt volt."

A 13-ról 18 colos felnire történő átállással a gumik átmérője is nagyobb lesz, a száraz pályára alkalmas abroncsok esetében az eddigi 670 mm-es felső határ 725 mm-re változik.