Szinte tökéletes az F1-es Mercedes, de túlsúlyos és nem ijesztő

Forma-1, abu-dzabi teszt, George Russell, Mercedes
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 04: George Russell of Great Britain driving the Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 during day two of F1 End of Season Testing in Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 04, 2019 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Francois Nel/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Vadabb F1-es autókat szeretne látni a korábbi versenyzőből lett televíziós riporter, Karun Chandhok, aki nem volt kifejezetten sikeres, de több legendás versenyautót is vezethetett már.

Gyakran visszatérő téma a Forma-1-ben, hogy milyennek kell lenniük az autóknak ahhoz, hogy izgalmasak, látványosak legyenek a versenyeknek: a legutóbbi komoly szabályváltozás alkalmával a mérnökök arra szavaztak, hogy legyenek az F1 történetének leggyorsabb példányai, mert a pilótát érő komoly erőhatások nagy megpróbáltatásnak teszik ki őket.

Ez az első néhány verseny után lényegében megoldódott, a megváltoztatott edzésmódszerek és a pilótákra külön alkalmazott minimumsúly révén a mezőny tagjainak már nem okoz gondot az autók vezetése, ellenben megmaradt a probléma, hogy az elmúlt évek során egyre nehezebbek az autók, ezért hiába lesznek egyre erősebbek is, nem olyan dinamikusak, mint korábban voltak.

A Williams nem volt kifejezetten sikeres 2004-ben, de az adott szezon híres a szenzációs versenyautókról Forrás: LAT Photographic

Ezt több pilóta is kifogásolta a tavalyi szezon során és ezt az elméletet erősítette a Sky Sports riportere, Karun Chandhok is, aki korábban a HRT és a Lotus színeiben versenyzett, majd a Williamsnél több veteránautót is kipróbálhatott, mielőtt tavaly kölcsönadták neki a Mercedes aktuális modelljét is. Chandhok az Autosport International Show-n elmondta,

a Mercedes az általa eddig próbált legtökéletesebb autó, de nem érezte, hogy eléggé elrettentő lenne.

„Lépjünk egyet hátra és tegyük fel a kérdést, hogy ez jót tesz a Forma-1-nek? Emlékszem, amikor vezettem Juan Pablo Montoya 2004-es autóját, sok szempontból úgy érzem, hogy az volt az F1-es teljesítmény csúcsa. Minden egyes kanyarban megijesztett. Amikor elfordítottam a kormányt vagy ráléptem a gázpedálra, azt gondoltam, hogy ez engem ki fog nyírni!”

[OC] F1 Minimum Race Weight, 1995-2021 plus weight-related annotations
1995 óta egyre nehezebbek az F1-es autók: a jelentős súlynövekedést a hibrid rendszer és a tankolás betiltása okozza

Chandhok úgy vélte, a Forma-1-nek „ijesztőnek” kellene lennie, de rámutatott, hogy az autók túl nehezek, már 743 kg-ot nyomnak. „A 2004-es autó 605 kg volt, ez 138 kg különbség, körülbelül 5-6 másodperc a köridő terén. Érezhető, hogy az autó lustább a kanyarokban, azt érezni, hogy lassabban reagál” – visszhangozta az aktív versenyzők panaszait.

Az indiai pilóta kíváncsian várja a 2021-es szabályok életbe lépését, mert az új regulák megalkotásakor kiemelt figyelmet kapott az, hogy lehessen versenyezni az autókkal, de Chandhok szerint nehezebbé is kéne tenni a vezetést. Kifogásolta, hogy a hagyományosan megterhelő Szingapúri Nagydíjon is csak annyit izzadnak a versenyzők, mint bárki más a környéken.