Vágólapra másolva!
A kandai Nicholas Latifi az idén mutatkozik be a Forma-1-ben, mielőtt azonban ezt megtenné, rajtszámot kellett választania magának. A választásban honfitársa, Drake is segítségére volt, még ha a rapper erről vélhetően nem is tudott.

A 2014-es szezonra a Forma-1 szakított azzal a szokással, hogy a csapatok előző évi konstruktőri helyezése alapján osztja ki a rajtszámokat, és lehetővé tette azt, ami például a gyorsaságimotoros-világbajnokságban már hagyománynak számított, azaz minden versenyző szabadon választhatott magának rajtszámot az 1-est kivéve. Az akkor a Mercedesnél versenyző Nico Rosberg a hatos mellett döntött, ez a rajtszám volt az autóján akkor is, amikor 2016-ban világbajnok lett. Most a Williamsnél bemutatkozó Nicholas Latifi hozza vissza a hatost a száguldó cirkuszba, de nem Rosberg miatt.

Büszke kanadaiként Latifi a sisakján viseli szülőhazája zászlaját is Forrás: Williams Racing/Williams Racing/Williams Racing

A 24 esztendős kanadai pilóta a márciusi Ausztrál Nagydíjon életében először állhat fel Forma-1-es rajtrácsra, miután a tavalyi idényt a Williams tesztpilótájaként töltötte, miközben a Forma-2-ben versenyzett.

A torontói származású versenyzőnek rajtszámot kellett választania, ami aztán F1-es pályafutása során elkíséri, ő pedig a Rosberg által vb-címig vitt hatos mellett döntött,

a honlapján közzétett videóban pedig el is magyarázta, hogy miért. „Torontót széles körben csak úgy emlegetik, hogy a »hatos«, ami részben Drake miatt van, aki szintén innen származik – utalt az ismert kanadai rapperre Latifi. – Az egyik korai dalában említi ezt a becenevet, az egyik albumát pedig eredetileg úgy hívták, hogy "Views from the 6'" [Kilátás a hatosból].

Ezek miatt ez a név bevésődött. Mindenki, aki Észak-Amerikából származik, tudja, hogy mi az a hatos, különösen, ha Drake-et is hallgat."

Toronto Drake által elterjesztett beceneve, a "The Six" nagy szerepet játszott Latifi számválasztásában Forrás: AFP/Getty Images/Amy Sussman

A tavaly a Forma-2-es bajnokság második helyén záró Latifi korábban három szezonon át használta a hatos rajtszámot az F1 előszobájának számító sorozatban, ott azonban még mindig a száguldó cirkuszban korábban használt rendszer van érvényben, azaz az előző évi bajnokcsapat versenyzői kapják az egyes és a kettes, a konstruktőri második helyezett versenyzői a hármas és a négyes rajtszámot, és így tovább, Latifinak tehát nem volt sok választása. „Az inkább csak úgy alakult, a DAMS kapta az ötös és a hatos számot az előző évi bajnoki helyezés alapján. Viszont amint kiderült, hogy ez a két rajtszám áll a csapat rendelkezésére, egyből tudtam, hogy melyiket akarom."