Stroll továbbra is hajt az Aston Martinra, partnere is akadhat

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Abu-dzabi Nagydíj, Aston Martin logo
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 01: Second placed Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing celebrates with donuts on track during the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 01, 2019 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Továbbra is napirenden van az Aston Martin tulajdonosváltása, Lance Stroll és a Volvo tulajdonosa is befektethet a küszködő autógyártóba.

December óta téma, hogy új tulajdonosok jelenhetnek meg az Aston Martinnál, miután a vállalat elismerte, hogy tőkét kíván bevonni. A patinás brit gyártó nem áll jól anyagilag, de a befektetői érdeklődés hírére emelkedni kezdett a részvényárfolyam. A vállalat 60 százalékát jelenleg a kuvaiti Adeem és az Investindustrial birtokolja.

A potenciális befektetők között van a Racing Point társtulajdonosa, Lawrence Stroll is, aki korábban divatmárkákat futtatott fel, egyebek mellett a Pierre Cardin, a Ralph Lauren, a Tommy Hilfiger és az Asprey sikerében is nagy szerepe van. Az Evening Standard úgy tudja, Stroll körülbelül a vagyona 10 százalékát, 200 millió fontot fektetne be az Aston Martinba.

Az idén még biztosan a Red Bull főszponzoraként látható a brit autógyár Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

A lap szerint Stroll beülne a vállalat igazgatótanácsába, de nem ő az egyetlen, aki megjelenhet a tulajdonosi körben: a Volvót és a Lotust is birtokló Geely mögött álló Li Shufu is érdeklődhet a vállalat iránt. A Lotus szempontjából előnyös lehetne a fejlesztések összehangolása az Aston Martinnal és közös pont lehet a Daimler is, ami Mercedes-AMG motorokat szállít a brit márka sportautóiba, a kínai üzletember pedig a német konszernben is rendelkezik tulajdonrésszel.

Az Aston Martin egyelőre csak annyit erősített meg, hogy keresik a tőkebevonás lehetőségét, de a kommunikációt valószínűleg nem segíti, hogy a napokban az FCA-hoz igazolt Simon Sproule, a vállalat korábbi marketing és PR igazgatója, utódját pedig egyelőre nem nevezték ki.

A DBX-re kell a pénz Forrás: © 2019 RICHARD THOMPSON /// RVT3.NET/Rvt3

Az továbbra sem világos, hogy Stroll esetleges szerepvállalása milyen F1-es következményekkel járna: az Aston Martin legalább 2020 végéig a Red Bull Racing névadó szponzora, utána viszont elképzelhető, hogy átnevezik a Racing Point istállót, ezzel rangot adva a silverstone-i csapatnak és esetlegesen hatékonyabb reklámfelületet biztosítva a márkának.

Az Aston Martin sikerének fontos tényezője lehet a DBX nevű SUV modell, ami novemberben jelent meg, de további forrásokra lehet szükség a gyártás és az értékesítés felfuttatása érdekében. A szegmensben az Aston Martinnak erős konkurensei vannak, viszont a vásárlók által kedvelt járműkategóriáról van szó.