Sainz a tavalyi szenvedés ellenére az elejétől fogva hitt a McLarenben

Forma-1, Brazil Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
SAO PAULO, BRAZIL - NOVEMBER 17: Carlos Sainz of Spain and McLaren F1 celebrates after later being awarded third place in the F1 Grand Prix of Brazil at Autodromo Jose Carlos Pace on November 17, 2019 in Sao Paulo, Brazil. (Photo by Getty Images/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Óriásit lépett előre a 2018-as csúfos szereplés után a McLaren, tavaly történetük egyik leggyengébb szezonját produkálták, Carlos Sainznak mégis jó érzései voltak, amikor a csapathoz szerződött. Lando Norris szerint az istálló jó szereplése elsősorban annak köszönhető, hogy az őket körülvevő felhajtás jóval kisebb volt a korábbiakhoz képest.

A McLaren új pilótapárossal vágott neki a 2019-es szezonnak: az újonc Lando Norris mellé Carlos Sainz érkezett a Renault-tól. A spanyol versenyző számára eleinte kockázatosnak tűnt a váltás, azonban jelenleg úgy néz ki, a wokingiak előrébb járnak a francia istállónál. Sainz elismerte, a McLaren helyzete egy éve nem tűnt ígéretesnek, de mégis pozitív érzései voltak. Csapattársa úgy véli, még mindig rengeteg munka vár rájuk.

A McLaren 2018-ban ugyan a konstruktőri bajnokság 6. helyén végzett, de ez csak a Force Indiánál történt tulajdonosváltásnak volt köszönhető, hiszen a silverstone-i istálló első félévben szerzett pontjait nem vették figyelembe a végelszámolásnál. Az eredmények korántsem adtak okot bizakodásra, ráadásul Fernando Alonsónak elege lett a szenvedésből, és a gyenge teljesítményt nyújtó Stoffel Vandoorne-nak is mennie kellett.

Sainz dobogós helyen végzett a Brazil Nagydíjon Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Getty Images

A csapat így két új pilótával, Sainz-cal és Norrisszal kezdte meg az idei szezont. A csapatfőnöki székben szintén új ember ült: a távozó Éric Bouiller helyett Andreas Seidlt szerződtették, ő év közben állt munkába. Az átalakítások kifizetődtek, hiszen a McLaren simán megszerezte a konstruktőri pontverseny 4. helyét, Sainz pedig a 6. lett az egyéni tabellán, és Brazíliában megszerezte élete első dobogóját.

Mostanra nyilvánvalónak tűnik, hogy a Renault-tól kiszorult spanyol versenyző jól választott, amikor a wokingi istállóhoz szerződött. A 25 éves pilóta tisztában volt a csapat körüli helyzettel, azonban a tárgyalások meggyőzték arról, hogy ez a helyes döntés.

„Annak ellenére is jó érzéseim voltak, hogy a McLaren jövője nem tűnt ígéretesnek – idézi a Crash.net a spanyol pilótát – Én azonban rengeteg emberrel beszéltem, többek között mérnökökkel és Zak [Brownnal] is, és a projekt pozitív érzéseket keltett bennem.”

Sanz és Norris fiatalos lendületet hoztak a McLarenhez Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Getty Images

Sainz hozzátette, hogy ezek a gondolatok idővel nem csupán kiváló eredményeket, hanem teljes szemléletbeli és strukturális átalakulást hoztak. A spanyol pilóta szerint mindenki elkötelezett, hogy tovább fejlődjenek.

– fogalmazott. – Boldog vagyok, hogy ennyi nagyszerű ember ilyen magas szinten teljesít, és mindannyiukban megvan a motiváció, hogy tovább javuljunk.”

Norrisnak szintén jól alakult élete első F1-es idénye. A mezőny legfiatalabb pilótája ugyan csak a 11. helyen végzett az összetettben, és csapattársa majdnem kétszer több pontot gyűjtött nála, ám a brit versenyző sokszor kifejezetten balszerencsés volt. Teljesítménye annyira lenyűgözte a közvéleményt, hogy a szurkolók 76 százaléka választotta őt az év újoncának.

A 20 éves versenyző úgy véli, a jó szereplés elsősorban annak köszönhető, hogy a csapat kevésbé volt reflektorfényben, mint az elmúlt években bármikor.

„A csapat rengeteg ponton változott, ami egyfajta felfrissülést jelentett – nyilatkozta. – Másrészt tanultunk a korábbiakból, és idén nem reklámoztuk magunkat olyan mértékben, mint előtte. Az elmúlt években sokszor fogalmaztunk úgy, hogy az túlságosan nagy bizakodásra adott okot velünk kapcsolatban, de ezúttal ezt elkerültük."

Sainz és Norris akár hosszú távra is megoldást jelenthetnek a csapatnak Forrás: Getty Images/2019 Peter J Fox/Peter J Fox

Norris felhívta a figyelmet, hogy egyáltalán nem dőlhetnek hátra, hiszen még számos területen kell fejlődniük. A három nagycsapat utoléréséhez pedig még rengeteget kell tenniük.

Ahhoz, hogy a Red Bull-lal, a Ferrarival, valamint a Mercedesszel felvegyük a versenyt, még nagyon hosszú utat kell bejárnunk” – tette hozzá.