Vágólapra másolva!
A Mercedes vezető stratégája ódákat zengett a hétszeres MotoGP-világbajnok Valentino Rossinak a csapat Forma-1-es autójában mutatott teljesítményéről. Hogy miről beszélt, azt most egy fedélzeti kamerás videón nézhetik meg.

Nemrég beszámoltunk róla, hogy Lewis Hamilton és Valentino Rossi csapatuk közös szponzora révén egy nap erejéig munkaeszközt cserélt, és a valenciai Ricardo Tormo versenypályán előbbi a Yamaha M1-es MotoGP-motorját, utóbbi pedig a 2017-es Mercedes W08-ast tesztelte. Mindkét bajnok nagyon lelkesen nyilatkozott a tesztnap után, az igazán érdekes részleteket azonban nem ők, hanem James Vowles, a Mercedes vezető stratégája osztotta meg Rossi köreiről, amelyek közül egyről a Monster fedélzeti kamerás videót is közzétett.

Egy kör Valentino Rossival a Mercedes W08 volánjánál

Rossinak nem ez volt az első F1-es tesztje, Michael Schumacher utolsó ferraris évei alatt

a vörösök állítólag komolyan fontolgatták, hogy átcsábítják a motoros legendát a Forma-1-be, ehhez pedig intenzív tesztprogramot is bonyolítottak vele.

A váltásra végül nem került sor, vezetni azonban nem felejtett el a Doktor, akinek teljesítménye Vowlest is lenyűgözte.

ezután pedig ösztönösen fékezett egyre később és vitt egyre nagyobb tempót a kanyarokba, majdnem úgy, ahogy szerintem egy MotoGP-motoron csinálja. Nagyon lenyűgöző volt nézni."

Az időeredményeket nem közölték a csapatok, a Sky Sports információi szerint azonban

Rossi legjobb köre 1,5 másodperccel maradt el Hamilton idejétől, mialatt pedig ezt elérte, háromszor forgott meg a Mercedesszel.

Vowles amondó, hogy rengeteg maradt a hétszeres MotoGP-világbajnokban. „A valódi mesterek ismérve, hogy nem veszítik el az irányítást és fokozatosan találnak rá a teljesítményre. A nap során voltak területek, amelyeken nagyon erősnek bizonyult. Az egyik ilyen a késői fékezés és a kanyaron átvitt tempó, ebben a kettőben nagyon jó volt. Ha lett volna még egy-két napja az autóban, akkor teljesen elsajátította volna az alapokat és a finomhangolást is.

Ahol egy kicsit le volt maradva Lewistól – és ez egyáltalán nem lep meg – azok a gyors kanyarok."

Hamilton egy köre a Yamaha M1-es nyergében

Ami a köridőket illeti, a Sky Sports szerint Hamilton 4 másodpercet kapott Rossitól a Yamaha M1-esen, hozzá kell tenni ugyanakkor, hogy a MotoGP-motor jóval több idő alatt teljesít egy kört, így hátrányt összeszedni is több ideje van a versenyzőnek. Lin Jarvist, a Yamaha Racing sportigazgatóját azonban így is meggyőzte rátermettségéről a hatszoros világbajnok

Az autó és a motor vezetésének technikája nagyon különböző, az emberi tulajdonságok, a képesség, hogy megbirkózzanak a sebességgel, ideális ívekkel és reakcióidőkkel viszont azonos, ezt pedig fantasztikus nézni."