Vágólapra másolva!
Lecseréli az eddigi F1-es szimulátorát a McLaren, és James Key technikai igazgató nagy előrelépést vár az új változattól. Teljesen új alapokra építkeznek.

A személycserék mellett a beruházások és a technológiai változások is folytatódnak a McLarennél; James Key, az istálló idén kinevezett új technikai igazgatója elárulta, hamarosan bevetik a csapat harmadik generációs szimulátorát. A brit szakember elárulta, a mostani változattal is boldogulnak, de tiszta lapot nyitnak az új eszköz használatával.

A McLaren az idén új csapatfőnököt és technikai igazgatót, illetve hamarosan várhatóan aerodinamikai vezetőt is igazol, az istálló napi szintű irányításáért felelős Andreas Seidl meggyőzte a tulajdonosokat, hogy építsenek új szélcsatornát és 2021-től térjenek vissza a Mercedes erőforrásaihoz. Az új szimulátor is ebbe a folyamatba illeszkedik.

A szimulátor kulcsfontosságú eszközzé vált, a képen a Mercedes berendezése látható Forrás: Daimler AG/Steve Etherington

Key „hatalmas elrugaszkodásnak” nevezte az új szimulátor bevezetését, ami „teljesen új” fejlesztés és „valójában elég nagy dolog.” A brit szakember kiemelte, hogy a McLaren mindig is élen járt e téren, de elismerte, hogy fejlődött a technológia, ezért reméli, hogy jövőre már használhatják az új eszközt.

„A jelenlegi szimulátor erősen arra alapul, amit sok évvel ezelőtt elkezdtünk használni, de még mindig nagyon hasznos és teszi a dolgát – emelte ki Key. – Már régóta hihetetlenül hatékony, de a technológia előrelépett, és az első, és második generációs szimulátorok korlátait már egyre jobban kiismerték a csapatok.”

„Ennek következtében a harmadik generáció már eléggé más jellegű, nagyon újszerű és nagyon eltérő technológiát használunk. Teljesen tiszta lappal indítjuk a projektet.”

A Red Bull F1-es szimulátora

A McLaren mellett a Haas is új szimulátort vet be, a középcsapat az Abu-dzabi Nagydíj során már tesztelte a frissen üzembe helyezett rendszert, de a jövő évtől várják azt, hogy segít majd eligazodni a beállítások útvesztőjében. Az Alfa Romeo csapatát működtető Sauber szintén beruházott egy eszközre, ezek azonban feltehetőleg kevésbé fejlettek a McLaren megoldásánál.

Tartja a lépést a Ferrari is, ami szintén új szimulátort épít még azelőtt, hogy 2021-től életbe lép a költségplafon. A mostani berendezésük már korosodik, és még inkább addig költenek, amíg lehet. Mattia Binotto a csapat évzáró rendezvényén elmondta, a jelenleginél „jelentősen több” pénzre van szükségük, hogy egyszerre fejlesszék a 2020-as és a 2021-es autót is.