Az F1 visszatér a hagyományos kockás zászlóhoz a leintésnél

Forma-1, David Beckham, Bahreini Nagydíj, kockás zászló
Former British football player David Beckham waves the checkered flag as Mercedes' British driver Lewis Hamilton crosses the finish line during the Formula One Bahrain Grand Prix at the Sakhir circuit in the desert south of the Bahraini capital Manama, on March 31, 2019. (Photo by Andrej ISAKOVIC / various sources / AFP)
Vágólapra másolva!
Az Forma-1 egy év után visszatér a hagyományos kockás zászló használatához, miután a fénypanelek egy egy hiba miatt egy körrel korábban véget vetettek a Japán Nagydíjnak. A Motorsport Világtanács ülésén a téli tesztekre vonatkozó szabályokat is szigorították, valamint egyértelműsítették az üzemanyag ellenőrzését érintő kérdéseket.

Idén negyedszer, egyben utoljára ült össze a Motorsport Világtanács, és több helyen módosították a Forma-1 2020-as technikai, illetve sportszabályzatát. Operatív szempontból a legfontosabb változás, hogy a futamok leintésénél visszatérnek a hagyományos megoldáshoz.

Az utóbbi években a kockás zászlót és az azt mintázó fénypanelt is használták, de az idei szezontól kezdve már az utóbbit kellett hivatalosnak tekinteni. Jövőre azonban ismét a hagyományos verzió jelenti a verseny végét.

Jövőre ismét a hagyományos kockás zászlóval jelzik a futam végét Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A Motorsport Világtanács alighanem azért döntött a módosítás mellett, mert a Japán Nagydíjon a rendszer egy körrel korábban jelzett. A tavalyi változtatást szintén egy hiba idézte elő, akkor a Kanadai Nagydíj ért véget a kelleténél korábban.

Az ülésen a szezon előtti tesztekre vonatkozó szabályokat is szigorították.

Korábban megszokhattuk, hogy a csapatok próbálják titkolni a riválisok elől, milyen újításokkal készülnek az idényre. Emiatt gyakran előfordult, hogy az autó egyes részeit, vagy akár a teljes kocsit eltakarták valamivel, így a rajongók is kevesebbet láthattak.

A Ferrarinál gyakran már komikus szintre emelték a titkolózást, a roncsokat viszont továbbra is le lehet majd takarni Forrás: NurPhoto/Javier Martínez de la Puente/NurPhoto/Javier Martínez De La Puente

Az FIA ennek vetett véget, ugyanis 2020-tól kezdve ebben a tekintetben már ugyanazok a szabályok vonatkoznak a tesztidőszakra, mint a futamhétvégékre, így az istállóknak tilos lesz eltakarni az autót. A Nemzetközi Automobil Szövetség közleménye szerint a módosítással szeretnék vonzóbbá tenni a felkészülési időszakot a szurkolók és a média képviselői számára. A döntés összhangban van azzal, hogy az online előfizetéssel használható F1TV-n az egész tesztidőszakot élőben fogják közvetíteni.

Reagáltak a Ferrari trükközésére

A sportszabályzatnak az üzemanyag ellenőrzésére vonatkozó cikkelye ugyancsak változott, igaz, ebben az esetben csak egyértelműsítették a szabályokat. Erre a hétvégi Abu-dzabi Nagydíj miatt volt szükség, amikor a Ferrari több benzint töltött Charles Leclerc autójába, mint ahogyan azt előzetesen bejelentették.

A módosítás világosan kimondja, hogy a ténylegesen használt üzemanyagot egy, a csapat által előre meghatározott mintával hasonlítják össze.

Mennyiségben továbbra is 2,5 ezrelék, míg összetételben 10 százalék a megengedett eltérés, de ha az FIA rendszeresen tapasztal különbséget, akkor az adott istálló a büntetést kockáztatja.

Az FIA még néhány ponton változtatott a szabályzatokon. Többek között szigorította a parc fermére vonatkozó előírásokat, továbbá mostantól nem kell automatikusan a bokszutcából rajtolnia annak, aki elmulasztja a mérlegelést valamelyik edzésen.

A közlemény arra is kitér, hogy 2021-től a BBS lesz a Forma-1 központi beszállítója a keréktárcsák terén, miután a gyártó megnyerte a pályázatot. Emellett megerősítették, hogy a Magneti Marelli az üzemanyag primer pumpáját, míg a Bosch a magasnyomású pumpát és a csöveket fogja szállítani az egész mezőny számára, szintén az új szabályok életbe lépésétől kezdve.