Különösebb tét nélkül zajlik az Abu-dzabi Nagydíj, miután minden fontosabb eredmény eldőlt már a szezonzáró előtt, a színfalak mögött azonban mozgás kezdődik, mivel a 2021-es szabályok bejelentése után a csapatok megkapták a kereskedelmi megállapodásokra vonatkozó szerződéstervezetet is, így latolgatni kezdték, hogy fenntartsák-e a szereplésüket az F1-ben.
Az Auto Motor und Sport értesülése szerint a csapatfőnökök pénteken egy hotelben találkoztak a Formula One Management vezetésével és nagyobb részesedést követeltek a jogdíjakból 2021 után. A szaklap úgy tudja, ezt szombaton reggelre hivatalos levélben is közölték az F1 jogtulajdonosával, ami a pénteki találkozón természetesen ellentétes álláspontot képviselt.
A pénzügyi feltételek alaposan befolyásolhatják az autógyártók jelenlétét a Forma-1-ben. A Ferrari ezúttal nem fenyegetőzik kiszállással, a Red Bull motorszállítója, a Honda azonban a költségcsökkentéstől teszi függővé, hogy 2021 után is a sportágban marad-e, és a Renault, de még a sikert sikerre halmozó Mercedes sem erősítette meg, hogy folytatják-e a versenyzést.
A Mercedes F1-es tervei befolyásolhatják Toto Wolff csapatfőnök jövőjét, Lewis Hamilton pedig az osztrák szakember maradásához köti, hogy ő is a csapatnál folytassa.
A brit pilóta Abu-Dzabiban azt mondta, „eléggé biztos” abban, hogy a Mercedes az F1-ben marad 2020 után is, de azért fenntartásokkal kezelte a helyzetet. „Itt vannak az igazgatótanács tagjai a hétvégén, úgyhogy beszélni fogok velük – árulta el. – Ők azonban kőkemény versenyzők, eléggé biztos vagyok abban, hogy maradni akarnak, de lehet, hogy változtak a dolgok. Meglátjuk.”
Wolff az FIA pénteki sajtótájékoztatóján elmondta, nagyon megbíznak egymásban Hamiltonnal, ugyanakkor „egy nagyobb szervezet tagjai vagyunk, ahol mindenki a saját tudásának megfelelő térben mozog.” Kijelentette, ő is szeretné tudni, hogy merre visz a hatszoros világbajnok útja vagy marad-e a csapattal, erről azonban csak később kezdenek igazán tárgyalni.
Pillanatnyilag erről nem mondhatok többet, egyelőre az a fontos, hogy befejezzük a szezont Abu-Dzabiban. Ahogy mondtam, nagyon sok dolgot el kell dönteni. A télen majd meglátjuk.”
Hamilton számára az egyetlen valós alternatíva a Forma-1-ben a Ferrari lehet, ahol (az irreleváns Racing Point kivételével) lényegében az összes csapathoz hasonlóan legalább egy ülés papíron megüresedik 2021-re. Charles Leclerc szerződésének többéves meghosszabbítása borítékolható, a sokat hibázó és sokba kerülő Sebastian Vettel szerződése azonban 2020 végén lejár.
„Lewis bizonyosan kimagasló, fantasztikus versenyző – nyilatkozta Wolff mellett ülve Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke. – Mi csak örülhetünk, hogy 2021-re ő is elérhető, de igazából még túl korai bármilyen döntést is meghozni. Pillanatnyilag elégedettek vagyunk a versenyzőinkkel, de a következő szezon során egy adott ponton biztosan elkezdünk majd tárgyalni arról, hogy mihez kezdjünk.”
Több sem kellett az olasz La Gazzetta dello Sportnak, az olasz sportlap rögtön címlapon hozta, hogy értesülésük szerint Hamilton és a Ferrari elnöke, John Elkann már legalább kétszer találkozott 2019-ben, és úgy tudják, az amerikai üzletember nagy tisztelője a brit pilótának. Elkann és a gyártó alelnöke, Piero Ferrari is Abu-Dzabiba utazott a hétvégére.
A lap szerint „nehéz lenne elképzelni”, hogy Hamiltonnak nemet mondanak Maranellóban abban az esetben, ha a Mercedesszel nem tudna megállapodni, és párhuzamot vontak azzal, hogy Cristiano Ronaldót is leigazolták a vállalatcsoporthoz kötődő Juventushoz. Attól tartanak csupán, hogyan lehetne menedzselni Hamilton rocksztár életmódját, de
a brit pilóta állítólag nagy tisztelője a Ferrari történetének, több utcai autót is vásárolt már tőlük és a szaklap szerint titokban járt már Maranellóban is, ahol Piero Ferrarival is ebédelt.
Vettel szerződését 2017-ben hosszabbították meg három évre még Sergio Marchionne elnöksége idején, amikor Maurizio Arrivabene volt a csapatfőnök. A La Gazzetta dello Sport szerint Hamilton akkoriban üzeneteket küldött „azoknak, akik számítanak Maranellóban”, kifejezve, hogy nem is érti, miért szerződtették Vettelt további három évre.
Abu-Dzabiban szembesítették Wolffot az olasz sportlapban megjelentekkel, az osztrák üzletember viszont azt mondta, neki „teljesen rendben van” és „egyáltalán nem okoz problémát” a számára, ha egy szabad világban az autóversenyzők a lehető leggyorsabb autóba próbálnak jutni, a csapatok pedig a lehető legjobb versenyzőket keresik.
„Teljesen nyugodt vagyok ebben a helyzetben. Nagyon igyekeznünk kell, hogy a lehető leggyorsabb autót adjuk a versenyzőinknek. Ha képesek vagyunk erre, teljes meggyőződésem, hogy a lehető legjobb versenyzőpáros ül majd az autóinkban. Minden arra mutat, hogy az együttműködésünk [Hamiltonnal] folytatódni fog, de az életben sohasem tudni, mi lesz, ezért nyitott vagyok bármire.”
Hozzátette: „Elkezdtem elfogadni, hogy mindenkinek megvannak a maga céljai és az [emberek] a lehető legjobb lehetőségeket keresik a pályafutásuk számára. E téren abszolút nyitott vagyok arra, hogy mindenki megvizsgálja az opciókat, de nyilvánvalóan a személyes prioritásom az, hogy ez a csapat folytassa a sikeres utazását” – utalt Hamilton megtartására.