Vágólapra másolva!
Noha a Red Bull csapatfőnöke reméli, hogy elegendő meggyőzőerővel bírnak a mostani sikerek ahhoz, hogy a Hondát a 2021-es Forma-1-es reformok után is a száguldó cirkuszban tartsák, a japánok ennél óvatosabbak, és jelenleg is a várható költségeket kalkulálják.

Az USA Nagydíj előtt elfogadott 2021-es technikai és sportszabályzat még mindig gyerekcipőben jár, azt pedig maguk a csapatok is csak ezután fogják megtudni, hogy valójában milyen hatással lesz a Forma-1-re. A gyártók ezzel együtt nem ülnek ölbe tett kézzel, hanem lázasan igyekeznek előre kiszámolni például a reformok anyagi vonzatát, és döntést hozni arról, hogy elkötelezik-e magukat a 2020 utáni időszakra is.

Amíg ez az elköteleződés nem történik meg minden gyártó részéről, azaz nem írják alá az új Concorde-egyezséget, fennáll a lehetősége, hogy bármelyikük kiszálljon 2020 végén. Ahhoz, hogy ez a Honda esetében ne történjen meg, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint fontosak az olyan sikerek, mint a Brazil Nagydíjon aratott győzelem, a Honda sportigazgatója azonban figyelmeztet: ezek önmagukban nem elegendők ahhoz, hogy a gyártó elkötelezze magát az F1 mellett.

A Hondának 2020 végéig van szerződése a Red Bull-lal Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Horner az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva elmondta, hogy visszatekintve nagyon jónak tartja a Hondával közös első szezonjukat, kiváló a motor megbízhatósága, minden fejlesztési lépcsővel erősebbé vált, valamint a Honda és a csapat közti kommunikáció is jól működik. Ugyanakkor ő is tudja, hogy

a japánoknak csak 2020 végéig van szerződése a Red Bull-lal és a Toro Rossóval, a 2021-es szabályok pedig fontos szerepet játszanak abban, hogy maradnak-e 2021-re is.

„Szerintem nagyon fontos, hogy a Honda fejlődést lát, és szerintem igazán láthatják öt év elkötelezettségének és erőfeszítéseinek a megtérülését – nyilatkozta Horner az Autosportnak. – Nem szabad elfelejteni hogy álltak a dolgok, amikor visszatértek a sportágba. Szerintem jó munkát végeztek azzal, hogy leszegett fejjel dolgoztak, nagy szenvedéllyel és büszkeséggel, hogy ebbe a pozícióba hozzák magukat."

Horner mellett Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója is reméli, hogy az idei három futamgyőzelem, köztük a legutóbbi, Brazíliában aratott elég lesz ahhoz, hogy meggyőzze az igazgatótanácsot a folytatásról.

Amikor készen állunk, bejelentést fogunk tenni" – mondta Tanabe.

Nem elég nyerni, a költségek is fontosak Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

Maszasi Jamamoto sportigazgató szerint a Honda alapvetően elégedett az USA Nagydíj előtt bejelentett szabálycsomaggal, amely csak a próbapados teszteket korlátozza a motorfejlesztés terén,

vannak azonban más tényezők is, mint az autóipar elektromossá válása, amely mellett a Honda sem mehet el szó nélkül.

„Elkezdtük kalkulálni, hogy mennyibe fog kerülni az F1 a 2021-es szabályokkal. Azt vettük észre, hogy az elektromossá válás miatt jelenleg minden gyártónak nehézségei vannak. Összeadjuk a fejlesztési költségeket és belső megbeszéléseket folytatunk erről" – nyilatkozta Maszasi.

A sportigazgató elismerte, hogy a legfőbb problémát a költségek jelentik.

Sokat kell költenünk a fejlesztés felgyorsításáért, hogy felzárkózzunk a topcsapatokhoz. Most azt tervezzük, hogy miként tartsuk fent a jelenlegi állapotokat és közben csökkentsük a költségeket."