Leclerc számára nem alakult zavartalanul a nap, mivel már a harmadik szabadedzés elején kénytelen volt félreállni motorhiba miatt. A füstölő erőforrást az időmérőre kicserélték egy korábban használt egységre, így a monacói pilóta megúszta rajtbüntetés nélkül a meghibásodást, a Ferrari azt viszont nem árulta el, hogy milyen specifikációjú motort adtak a fiatal versenyzőnek.
A Scuderia mérnökei egyelőre nem tudják, hogy miért romlott el a motor,
mindössze annyi derült ki a helyszínen, hogy olajszivárgás fektette két vállra az olasz erőforrást. Leclerc a Q1-ből mindössze a 12. helyen jutott tovább, de az időmérő első harmadában Vettel is mindössze a 6. leggyorsabb volt, így az eredmény nem sokat árult el arról, hogy mennyire vetették vissza Leclerc-t a történtek.
A Q2-ben a Ferrarik a Mercedesekhez hasonlóan közepes keverékű gumikkal léptek pályára, elkerülendő, hogy az eleinte gyorsabb, de nem tartós lágy gumikkal kelljen indulniuk a futamon. Az Ezüstnyilaknál és a Red Bulloknál eleinte lassabbnak bizonyultak, majd egy-egy új közepes szettel átvették a vezetést a Q2-ben.
A pole pozíció sorsáról döntő Q3-ban, lágy gumikkal viszont nem sikerült ugyanezt megismételni, Vettel az első etapja során futott idővel a 2. lett Valtteri Bottas mögött, míg Leclerc nem bírt a 3. helyezett Max Verstappennel sem, de a két Ferrari így is bejutott az austini rajtrács első két sorába.