Vágólapra másolva!
Az USA Nagydíj pénteki szabadedzésein a csapatok lehetőséget kaptak, hogy kipróbálják a Pirelli 2020-ra szánt abroncsait. A pilóták többsége nem volt elégedett az eredménnyel, többen is úgy fogalmaztak, nem látnak nagy eltérést a jelenlegi gumikhoz képest.

A Pirelli minden versenyzőnek két garnitúra jövő évi gumit bocsátott rendelkezésre az USA Nagydíj pénteki szabadedzésein, hogy a versenyzők tesztelhessék azokat. A pilóták körében csalódástkeltő volt az eredmény, Romain Grosjean például elmondta, csak a színezés hiányának köszönhetően tudott különbséget tenni az idei abroncsokhoz képest.

Az istállók a jövő évre tervezett C4-es, tehát a második leglágyabb keveréket használták, nagyrészt az első szabadedzésen. A legjobb időt Alexander Albon futotta ezekkel a gumikkal, 1 másodperccel elmaradva Max Verstappen leggyorsabb körétől. Ami a megtett távot illeti, a legtöbb kört Valtteri Bottas futotta az új abroncsokkal, szám szerint 15-öt.

Austinban először tesztelhette a teljes mezőny a 2020-as gumikat Forrás: Francois Flamand / DPPI/Francois Flamand

Grosjean mindössze 6 kört tett meg a jelölés nélküli gumikkal és nem volt lenyűgözve attól, amit tapasztalt. „Ha ezeknek az oldalán is lenne jelzés, semmilyen különbséget nem látnék – nyilatkozta a Racefansnek. – Két szettet is elhasználtunk, úgyhogy megfelelő tapasztalattal rendelkezünk.

A francia versenyző csalódottságát többen is osztották, Charles Leclerc szerint azonban a két verzió között van némi eltérés. „Őszintén szólva [a jövő évi gumikat] keményebbnek érzem, emiatt többet is csúszkáltam – jelentette ki. – Viszont ahhoz, hogy jobban meg tudjam ítélni, még többet kell mennem rajtuk.”

Lewis Hamilton egy mosoly kíséretében elmondta, inkább nem osztja meg véleményét a nagyvilággal. „Vissza kell tartanom a gondolataimat, jelenleg nem mondhatok sokat” – jelentette ki a Mercedes versenyzője, aki egyébként 13 kört tett meg a 2020-ra tervezett abroncsokon.

Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója szerint nem baj, ha a pilótáknak most rossz érzésük van a 2020-as gumikkal kapcsolatban, a legfontosabb, hogy a jövő évi autókon jól működjenek.

„Pozitívum, hogy érezték a különbséget a jelenlegi és az új verzió között – magyarázta, noha Grosjean például az ellenkezőjét nyilatkozta. – A következő lépésben az új autót kell optimalizálni, hogy majd azon működjenek igazán jól.”

A Pirelli sportigazgatója szerint az a fontos, hogy az új gumik a 2020-as autón működjenek jól Forrás: Andy Hone / LAT Images/Motorsport Images

A pénteki szabadedzésen a megszokottnál jóval alacsonyabb volt a hőmérséklet, így a körülmények hasonlítottak ahhoz, ami a barcelonai teszteken szokta fogadni a mezőnyt. Isola ennek ellenére ebből a szempontból csalódott volt.

– árulta el. – Annak viszont örülök, hogy az extrém időjárás ellenére is csak kis mértékben jelentkezett szemcsésedés. A csapatok így is rengeteg információt tudtak gyűjteni az új abroncsokról, mind új, mind használt állapotukban.”