A Mercedes volt az egyik csapat, amely megfúrta a szombati futamokat

Forma-1, Mexikói Nagydíj, rajt, Vettel, Leclerc, Hamilton, Ferrari, Mercedes
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2019, Grand Prix of Mexico, Start, #16 Charles Leclerc (MCO, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #33 Max Verstappen (NLD, Aston Martin Red Bull Racing), #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Motorsport), | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Toto Wolff szerint sérültek volna az F1 alapértékei, ha szombaton fordított rajtrácsos időmérő futamokat rendeztek volna. Ross Brawn szerint pálfordulás történt, ami az F1 klasszikus problémája.

Nem sikerült egyhangú támogatással elfogadtatni Ross Brawn kísérleti ötletét, amely szerint 2020-ban három nagydíj során nem a jelenleg is érvényben lévő időmérős formátumot használták volna, hanem fordított rajtrácsos időmérő futamokat rendeztek volna, amelynek rajtsorrendjét a világbajnoki pontverseny állásának inverz változata adta volna.

Brawn bízott abban, hogy sikerül közös nevezőt találni az ügyben a csapatokkal, mert a jelenlegi szabályok szerint 2020-ban csak úgy tudta volna bevezetni az elképzelést, ha mindenki mellé áll, a szavazás során azonban két csapat ellenkezett. A Ferrari nem támogatta, hogy az Olasz Nagydíjon változzon a formátum, a Mercedes csapatfőnöke pedig az egész ötletet leszavazta.

Mexikóban a hosszú egyenes ellenére alig volt előzés a rajt után Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

„Azért tettem, mert felelősséggel tartozunk a Forma-1 alapértékeinek megóvásáért – nyilatkozta Toto Wolff. – Az egész rossz ötletnek tűnt. Nem azért, hogy megelőzzük az előnyünket, a jelenlegi időmérős tempókat elnézve még talán jó is lett volna nekünk, mert a Ferrari mögénk kerülne” – tette hozzá az osztrák üzletember.

Az ügyben megszólaló pilóták lényegében egyhangúan elutasították az elképzelést, Sebastian Vettel például „teljes baromságnak” tartotta, Lewis Hamilton szerint a beterjesztők nem tudják, miről beszélnek.

„Azért szavaztam ellene, mert amikor az olimpián a 100 méteres futóverseny döntőjét nézzük, akkor sem hozzuk Usain Boltot ötméteres hátrányba csak azért, hogy izgalmas legyen a befutó” – példálózott Wolff. Andreas Seild, a McLaren csapatfőnöke megerősítette, hogy az ötletet 2020-ra elvetették, de lehetséges, hogy 2021-re ismét előkerül.

Wolff keresztbe tett Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

Brawn kitartott amellett, hogy érdekes lett volna megpróbálni az időmérős futamokat, de kénytelen volt beletörődni, hogy egyhangú támogatás nélkül ez jövőre nem fog megvalósulni. „A csapatok eleinte azt mondták, hogy belemennek, aztán az utolsó megbeszélésen ketten feltették a kezüket, és azt mondták, nem értenek egyet vele.”

A sportért felelős ügyvezető megértette, hogy a pilóták „idegesen” reagáltak az ötletre, de nyomatékosította, hogy csak három versenyt kértek az új formátum kipróbálására.

„Ha nem vált volna be, feltettük volna a kezünket, ha igen, az nagyszerű lett volna. Ha valami köztes helyzet alakult volna ki, akkor az is segített volna, hogy fejlesszük a versenyzést. Bosszantó, hogy nem lett erre lehetőségünk, de sajnos ez klasszikus probléma a Forma-1-ben” – tette hozzá. A 2021-es szezontól várhatóan a döntéshozatali folyamatok is egyszerűsödnek.