Vágólapra másolva!
Könnyen előfordulhat, hogy a Ferrari Mexikóban újra előveszi az Orosz Nagydíj rajtjánál látott stratégiát és arra kéri pilótáit, hogy dolgozzanak össze az első két hely megtartása érdekében. A célegyenes erre remek lehetőséget kínál.

Miután Max Verstappen 3 rajthelyes büntetést kapott, a két Ferrari-pilóta, Charles Leclerc és Sebastian Vettel indulhat az első sorból a Mexikói Nagydíjon. A felállást látva adódik a kérdés, hogy a két versenyző újra összedolgozik-e a startnál, mint ahogy az Szocsiban történt. Emellett a stratégia mellett szól, hogy az indulás után a mezőny hosszú ideig autózik padlógázon, mielőtt eléri az első kanyart.

Az Orosz Nagydíjon a Ferrarinál előre megbeszélték, hogy a start után a pole pozícióból induló Leclerc szélárnyékot ad csapattársának. A taktika bejött, Vettel sikeresen (habár nem ennek köszönhetően) megelőzte a második helyről induló Lewis Hamltont és az élre ugrott, a probléma azonban csak ezután következett, a négyszeres világbajnok nem akarta visszaadni az első helyet a monacói pilótának, ami értelemszerűen nem nyerte el Leclerc és a csapat tetszését. Valami hasonlóra készülhetünk ezúttal is?

Szocsiban működött a stratégia Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Clive Mason

A Ferrari a Szocsiban történtek tudatában ismét megkérheti pilótáit, hogy a rajt után előrébb haladó adjon szélárnyékot csapattársának annak érdekében, hogy megőrizzék az első két helyet, Leclerc azonban elárulta, a csapatnál még nem beszéltek a lehetőségről.

– nyilatkozta még az időmérő edzés előtt. – Nagyon hosszú az út az egyes kanyarig csakúgy, mint Szocsiban. A csapat kérésének megfelelően fogunk eljárni, úgyhogy ha ez lesz az utasítás, akkor annak is eleget fogunk tenni.”

A két héttel ezelőtti Japán Nagydíjon Leclerc nem sokkal a rajt után, a 2-es kanyarban nekiment Verstappen Red Bulljának, aminek következtében visszaesett a mezőny végére, ráadásul meg is büntették.

A monacói versenyző szerint akkor túl nagy kockázatot vállalt, amit ezúttal biztosan nem fog megismételni.

„Az első kanyarban nincs értelme ekkora rizikót vállalni – ismerte el. – Rengeteg pontot veszítettem ezzel a vélhetően felesleges manőverrel, de tanulni fogok belőle. Legközelebb eóvatosabb leszek a rajt után.”

A Ferrarinál egyelőre nem esett szó arról, hogy a két versenyző segítse egymást a rajt után Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

Leclerc-nek már csak azért is érdemes elkerülnie a baleseteket, mert négy futammal a vége előtt nagy csatát vív az összetettbeli 3. helyért csapattársával és Verstappennel. A monacói pilóta 223 ponttal rendelkezik, míg riválisai holtversenyben, 11 pontos lemaradással követik őt. Ráadásul mind a hármuknak megvan a matematikai esélyük, hogy megelőzzék Valtteri Bottast.